menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ervaringe slakkenbeheersing met aaltjes

Japanse tuin project

Japanse tuin project

Slakken en Hosta's het zullen - vanuit het perspectief van de tuineigenaar - nooit innige vrienden zijn.

De online fora worden momenteel weer overspoeld met de huis-, tuin, en keukenmiddeltjes tegen slakken doch ik denk dat niet 1 techniek echt afdoende helpt.

Ik heb me zelf voorgenomen om dit jaar een brede - biologische - strategie uit te zetten. Ik ben bezig met het strooien van koffiegruis aan de basis en twee-wekelijks spuit ik met een zelfgemaakt lookextract.

Nu zou ik graag ook aaltjes gaan inzetten, doch online vind ik terug dat dit enkel (vooral) een positief effect zou hebben op naaktslakken omdat die zich gedurende veel tijd ondergronds ophouden. Mijn indruk hier is echter dat de schade vooral van huisjesslakken komt. Iemand enige ervaring met aaltjes tegenover huisjesslakken?

Natuurlijk is een andere gouden tip/ervaring ook welkom!

donderdag 7 mei 2020 - 13:46
Roeli

Roeli

Ik weet niet beter dat het vooral de naaktslakken zijn. Ja , en de saggerijnslak ( segrijnslak ) dat is natuurlijk wel een huisjesslak.
donderdag 7 mei 2020 - 21:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).