menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Uitgebloeide bloemen bloembollen

Ga naar meest recente reactie

Henk-Willem

Henk-Willem

Wat kan ik het beste doen met de nu uitgebloeide bloemen van "verwilderingsbollen" zoals blauwe druifjes en boshyacinten (staan in mijn gazon)? Verwijderen om de bol volledig energie te laten steken in opslag voor het volgende seizoen of zaad laten vormen voor uitzaaien? Planten deze bollen zich te best voort via vegetatieve of generatieve vermeerdering?
zaterdag 2 mei 2020 - 20:56
LT

LT

Als je niets doet, zaaien ze enorm uit...Keus dus aan jou. Wat wil je zelf...
zaterdag 2 mei 2020 - 21:10
deHaan

DeHaan

Laat ze gewoon staan tot het loof afgestorven is.
Je kan dan het loof gewoon weghalen en de bollen laten zitten, komen volgend jaar weer op.
zaterdag 2 mei 2020 - 21:12
Henk-Willem

Henk-Willem

Ik wil dat ze zich vanzelf vermeerderen, dus even helemaal niets doen is het beste. Dat is nog eens een mooi advies! Toch nog nieuwsgierig of de vermeerdering van deze bollen met name gaat via bijbolletjes of via zaad?
Ik ga pas maaien als het loof afgestorven is (bollen staan toch aan de randen van mijn gazon).
zaterdag 2 mei 2020 - 21:26
LT

LT

De blauwe druifjes zaaien zich ook enorm uit. Het duurt wel, denk ik, 2 tot 3 jaren, voordat de zaailingen bloem geven. Als je hun laat doen, heb je straks meer druifjes dan gras. Wil je op een gegeven moment de uitbreiding een halt toe roepen, verwijder dan alleen de zaadtrosjes. Het groen moet je eigenlijk altijd laten afsterven. Dat komt de bollen ten goede voor het volgende jaar.
Voor sneeuwroem geldt hetzelfde.
zaterdag 2 mei 2020 - 22:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 5? (beveiligingscontrole) *