Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
IK HEB ENKELE JAREN GELEDEN SLAAPKAMERGELUK IN DE TUIN GEPLANT
NU IS BIJNA HEEL DE TUIN VOL MET DIT PLANTJE ZELFS
TOT IN DE GAZON ZIT ZELFS DIT PLANTJE
WEET ER IEMAND HOE IK DIT WEGKRIJG ????
Hoe noem je het plantje slaapkamer geluk
Voor mij lijkt het eerder op ongeluk
Zo een woekeraar.
Ik denk dat daar maar een mogelijheid voor is ,
alles met de hand verwijderen en blijven doen tot het plantje het opgeeft.
Gr Esem,
Maar Esem toch, Ik ken er,.. en die zouden een moord doen voor slaapkamergeluk ....maar niet in de tuin,..... foei!!!! dat willen jullie verwijderen?? ik zou het nooooooooooooit verwijderen slaapkamergeluk!!! noooooooooooit verwijderen, als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat zal wel niet het antwoord zijn waar op gewacht wordt zeker
Natuurlijk je kan alles kapot spuiten.
Maar werken met vergif doe ik nooit.
Misschien als je dan gif wil gebruiken kan je alles aanstippen met een kwastje om zo alle andere planten te beschermen.
En zet er een emmer over zodat er geen insecten onnodig sterven.
Gr Esem,
Zelf heb ik ook slaapkamergeluk in de tuin maar ik vindt niet dat deze zo woekerd. In de winter is hij meestal helemaal bruin. Nu wordt hij bij mij overgroeit door Aceana stekelnoot.
Hier staat hij in de hoek al heel wat jaren. [afbeelding verwijderd niet-https]
ik vind het ook heel mooi, maar bijna niet uit te roeien, dus weghalen weghalen en nog eens blijven weghalen en dan hopen dat het wegblijft, gif nee is niet goed voor de andere planten en dieren.