Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In een schaduwrijke strook van het gras groeiden de afgelopen jaren pinksterbloemen. Hier was ik blij mee. Deze winter heeft het mos zich meester gemaakt van heel die strook. Ik vind mos mooier dan gras dus dit vind ik op zich een leuke ontwikkeling. Maar pinksterbloemen vind ik mooier dan mos! Mijn vraag is: denken jullie dat de pinksterbloemen overleven onder het mos? Of kan ik het mos beter verwijderen?
Het kan inderdaad planten doen verstikken of de groei stager doen lopen. Misschien is het onbegonnen werk bij jou, maar mijn advies is het mos weg halen.
Afwachten nog even.
Zitten nog lekker "warm" en het is nog geen Pinksteren.(houden ze zich ook niet aan!)
Ik wacht altijd totdat het mos een beetje gedroogd is, dan kan je er gemakkelijk omheen wegtrekken
Ineke.
Hier kan ik soms hele plukken mos weghalen, omdat de merels die los hebben gehaald. Op zoek naar voedsel. En straks weer genoeg voor het nestel materiaal van meesjes enz. Tot nu toe komt alles later weer in bloei. En ik ruim heus wel eens mos op wat voor het grijpen ligt.
De pinksterbloem houdt van natte grond, zo ook mos. Maar mos kan wel de boel verstikken. Ik heb 2 weken geleden al kalk op mijn gras gegooid. Misschien ook een idee dat te doen?