menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Insecten op stokrozen ??

elise Lammens

Elise Lammens

vorige zomer heb ik op mijn stokrozen helemaal geen bloemen gehad ,bladeren waren kaalgevreten en de stokken zagen zwart en de bloemknoppen verschrompeld .
Ik heb dan snel alle takken verwijderd ,en begon opnieuw te groeien en nu zijn weer de bladeren met grote gaten in
Wat is dit ,zijn het insecten en hoe bestrijden ?
Toen ik dit in voorjaar zag ,dacht ik dat het slakken konden zijn ,maar slakkenkorrels gestrooid ,maar geen enkele slak gevonden ! En nu begint het weer opnieuw ;en ik zou toch weer volgende zomer graag bloemen hebben ,want het zijn altijd reuzegrote bloemen ,tot boven het dak !
bedankt om jullie aandacht hier eens naartoe te laten gaan
elise lammens

Bloemen & Planten

dinsdag 17 december 2019 - 15:37
Henk-Willem

Henk-Willem

De bruine vlekjes en verschrompeling zouden roest kunnen betekenen. Of dit ook de gaten in het blad veroorzaakt weet ik niet.

Zie ook:
https://www.tuinadvies.nl/tuinvrienden/forum/2/bloemen-planten/18047/stokrozen
dinsdag 17 december 2019 - 23:58
Tuinprins

Tuinprins

Slakken of rupsenvraat. Planten controleren, met name onderkant blad en de plek waar de planten uit de grond komen. De hele kleine naaktslakjes eten meestal geen slakkenkorrels, zijn vooral de grotere slakken die dit doen. Nu slakkenkorrels strooien heeft niet zoveel zin, beter vanaf maart/april.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 18 december 2019 - 05:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).