menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help! Onze campsis overwoekert ons.

Ga naar meest recente reactie

K Slotema

K Slotema

Onze jaren oude campus komt overal met nieuwescheuten op. Deze campsis tsunami wil ik definitief verwijderen, maar hoe???
Onder ons huis is een heel 'worteldraden' circuit en dus komt er op de meest onverwachte plekken een scheut op. Overal in de tuin verschijnt er een scheut.
De 'moederplant' leek dood maar zie foto..... HELP!

Bloemen & Planten

dinsdag 18 juni 2019 - 14:05
deHaan

DeHaan

Elke scheut die je ziet verwijderen en hou dit een paar jaar vol
dinsdag 18 juni 2019 - 16:54
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Dat gevoek ken ik. Wat was ik blij dat mijn oude tuinvriendin ging verhuizen. Ik mocht een stek. netjes bedankt.
dinsdag 18 juni 2019 - 18:37
waterhuis11

Waterhuis11

Zelfde probleem.. heb gelezen op een biologische wijze te bestrijden met heet water.

Bloemen & Planten

woensdag 28 augustus 2024 - 15:51
Tuinprins

Tuinprins

De wortels die diep in de grond zitten kun je lastig bereiken met heet water. Wanneer je het bovengrondse deel van de Campsis verwijdert dan gaat de plant uitlopen op de wortels.

Als je van Campsis op een biologische wijze wilt afkomen: eerst bovengrondse plant verwijderen. Daarna zo veel mogelijk van de wortels uit de grond halen. Dit is een flink klusje bij al een wat oudere plant. Er zullen ongetwijfeld wat wortels in de grond achterblijven en gaan uitlopen. Zodra je bovengrondse groei bespeurt dan op zoek gaan na de wortel. Op plekken waar je niet kan graven (bijv. bestrating) de bovengrondse groei blijven verwijderen tot de plant er de brui aangeeft (dat kan een tijdje duren).

Gegroet, de tuinprins
woensdag 28 augustus 2024 - 20:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 4? (beveiligingscontrole) *