menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Duchesse de Montebello

Ga naar meest recente reactie

EJM

EJM

Mijn Rosa Duchesse de Montebello gaat niet bloeien.
Iemand een idee waarom?
woensdag 12 juni 2019 - 13:34
minouke

Minouke

Dat is een éénmaal bloeiende roos en moet na de bloei gesnoeid worden, liefst voor de maand augustus. Als je die toch in maart snoeit heb je geen bloemen.
woensdag 12 juni 2019 - 14:36
Polplastron

Polplastron

Ja ... Je bent vergeten hem te planten?
Ja ... er komt geen zon op?
Ja ... de plant is dood?
Ja ... de plant staat in de vijver; rozen zijn geen vijverplanten?
...

Misschien is een beetje meer info en een foto wel welkom want mijn inspiratie is nogal groot momenteel! Haha!
woensdag 12 juni 2019 - 14:38
Polplastron

Polplastron

De reactie van Minouke kwam net voordat ik de mijne poste; ik had ze dus nog niet gelezen.
Ze heeft echter helemaal gelijk; indien je op de foute moment gesnoeid hebt, kan daar inderdaad de oorzaak in liggen.
woensdag 12 juni 2019 - 17:04
EJM

EJM

Wanneer moet ik hem dan snoeien, aangezien hij nog nooit gebloeid heeft, kan ik niet af gaan op "na de bloei snoeien"
En hoe ver moet ik hem terug snoeien?

Polplastron
Lekker nuttig, als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Ik kan niet meer info over deze roos geven, want ik weet er niks van af, anders zou ik hier ook geen vragen er over hoeven te stellen.
zaterdag 15 juni 2019 - 01:35
Tuinprins

Tuinprins

Je geeft simpelweg niet genoeg informatie.

1. Heb je de roos in kwestie ooit gesnoeid en indien ja wanneer?
2. Hoe lang staat die roos al in de tuin?
3. Wat is de standplaats van die roos?

Als je naar de dokter gaat en je zegt "ik heb pijn" dan vraagt die dokter verder en schrijft niet zonder verder te vragen een anti-biotica kuur voor.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 15 juni 2019 - 06:07
minouke

Minouke

EJM., Duchesse de Montebello is een Gallicaroos en moet in feite weinig gesnoeid worden.
Eind juli kan je de dode takken weghalen en alles ietsjes inkorten bvb 1/3.
Je kan de struik ook bvb gewoon rond snoeien.
zaterdag 15 juni 2019 - 10:41
Polplastron

Polplastron

Wanneer moet ik hem dan snoeien, aangezien hij nog nooit gebloeid heeft, kan ik niet af gaan op "na de bloei snoeien" En hoe ver moet ik hem terug snoeien?

U verwacht een antwoord op een totaal onduidelijke vraag en als u dan een antwoord krijgt, bent u verbolgen om het feit dat het antwoord niet duidelijk genoeg is?!

Na de bloei betekent na de bloei. Als uw roos nog niet gebloeid heeft, snoei je dus nog niet... Het anwoord was duidelijker dan de vraag.

Polplastron Lekker nuttig, als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Ik kan niet meer info over deze roos geven, want ik weet er niks van af, anders zou ik hier ook geen vragen er over hoeven te stellen.

Dat u niets weet over de verzorging van deze roos, dat begrijp ik, maar u zou wel kunnen vertellen hoe lang ze er staat, welke grondsoort (bij benadering) u heeft, hoe het gesteld is met de bodemvochtigheid, hoe u bemest, of/hoe/wanneer u gesnoeid heeft, of/hoe/wanneer u bemest heeft...

Stel de juiste vraag en u zal een zinvol antwoord krijgen...
Een foute snoeitijd is slechts één van vele oorzaken waarom je roos misschien niet bloeit en bovendien had u alle info die Minouke zo lief en geduldig gegeven heeft ('t Is echt een schat!) zo op Google kunnen terugvinden...

Indien u meer info geeft, denk ik, ondanks uw geïrriteerde toon, graag nog verder mee om uw probleem op te lossen.

Groeten,
Pol
zaterdag 15 juni 2019 - 17:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 4? (beveiligingscontrole) *