Wanneer moet ik hem dan snoeien, aangezien hij nog nooit gebloeid heeft, kan ik niet af gaan op "na de bloei snoeien" En hoe ver moet ik hem terug snoeien?
U verwacht een antwoord op een totaal onduidelijke vraag en als u dan een antwoord krijgt, bent u verbolgen om het feit dat het antwoord niet duidelijk genoeg is?!
Na de bloei betekent na de bloei. Als uw roos nog niet gebloeid heeft, snoei je dus nog niet... Het anwoord was duidelijker dan de vraag.
Polplastron Lekker nuttig, als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Ik kan niet meer info over deze roos geven, want ik weet er niks van af, anders zou ik hier ook geen vragen er over hoeven te stellen.
Dat u niets weet over de verzorging van deze roos, dat begrijp ik, maar u zou wel kunnen vertellen hoe lang ze er staat, welke grondsoort (bij benadering) u heeft, hoe het gesteld is met de bodemvochtigheid, hoe u bemest, of/hoe/wanneer u gesnoeid heeft, of/hoe/wanneer u bemest heeft...
Stel de juiste vraag en u zal een zinvol antwoord krijgen...
Een foute snoeitijd is slechts één van vele oorzaken waarom je roos misschien niet bloeit en bovendien had u alle info die Minouke zo lief en geduldig gegeven heeft ('t Is echt een schat!) zo op Google kunnen terugvinden...
Indien u meer info geeft, denk ik, ondanks uw geïrriteerde toon, graag nog verder mee om uw probleem op te lossen.
Groeten,
Pol