menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn laatste planten van dit jaar tips

Ga naar meest recente reactie

saken

Tekst aangepast

Saken

Hallo,

Momenteel de laatste planten van dit jaar voor het raam gezet.
Veel planten heb ik al weggegeven.
Ik heb heel veel last van rouwvliegjes, om niet goed van te worden.
Gezien ik beginnende hobby tuinier ben zou ik graag jullie advies vragen mbt mijn laatste planten die hier voor het raam staan.

Wat is er geplant:
- Garden cress
- parsley
- Chives
- Basilicum
- Citroenplantjes

De citroenplantjes laat ik overwinteren onder de groeilampen van de ikea (10watt 800 lumen). De rest ziet er voor het overgrote deel naar mijn mening niet al te gezond uit, wat is jullie oordeel?

Veel van deze planten zoals Garden Cress, geen idee wat ik er mee zou moeten doen. Zat in een kweeksetje van de action. Wat ik wel weet is dat ik helemaal gallisch wordt van al die vliegjes.

Wat heb ik buiten staan aan het balkon? Lavendel :

dinsdag 2 oktober 2018 - 17:43
Marei

Marei

Een week of twee geleden heb ik ook een paar planten naar binnen gehaald en voor het raam gezet. Het zijn vooral Pinguicula's in schalen en potjes. Ik hou deze planten in de eerste plaats omdat ik ze zo leuk vind, maar een aardige bijkomstigheid is dat het vleesetende planten zijn: geen fruitvliegje te zien hier!

Bloemen & Planten

dinsdag 2 oktober 2018 - 19:08
Marei

Marei

Deze zouden hun nut bij jou wellicht kunnen bewijzen!

Bloemen & Planten

dinsdag 2 oktober 2018 - 19:09
Marei

Marei

De P. 'Tina' is ook bij het tuincentrum te koop.

Bloemen & Planten

dinsdag 2 oktober 2018 - 19:10
jdcoster

Jdcoster

U kunt die planten proberen in leven te houden voor een venster, maar een succes zal het nooit worden. De nodige winterrust zullen ze in een verwarmde woonkamer niet hebben met een onnatuurlijke slappe groei tot gevolg. Die kunstmatige verlichting zal daar niets aan verhelpen.
woensdag 3 oktober 2018 - 09:51
saken

Saken

Thanks, ik heb deze gekocht bij het tuincentrum. Die van jou hadden ze niet.

Ze zeiden er wel bij dat het waarschijnlijk toch niet zo goed werkt, adviseerden me bestrijdingsmiddelen.
woensdag 3 oktober 2018 - 16:28
saken

Saken

Jdcoster
op welke planten doelt u? De citroenplanten? Beter dan om gewoon de lamp er af te halen?
Een paar potten zien er nogal uitgedroogd uit.... is er nog hoop voor deze of weggooien?
woensdag 3 oktober 2018 - 16:30
jdcoster

Jdcoster

Zeker de tuinkers (weg gooien), maar ook de bieslook en de peterselie zie ik in een woonkamer de winter niet door te komen. Ook de citroenboompjes overwinter je best koel.
De waterhuishouding het jaar rond optimaal houden in kleine potjes is zeer moeilijk. Al doende leert men natuurlijk ... .
Ook ik zaai wel eens tuinkers, maar dan een volledig zakje zaad in een schaal van 30 op 30 cm. Dat oogst men dan al na een tweetal weken en dan wordt er opnieuw gezaaid. Tuinkers wordt dus niet overgehouden.
woensdag 3 oktober 2018 - 19:30
saken

Tekst aangepast

Saken

Kan ik ze ook nog oogsten / gebruiken? Tuinkers enz.

Bieslook, kan die wel buiten overwinteren in een pot?

Advies is dus de citroenplantjes naar koelere kamer verplaatsen met weinig of geen zonlicht? Groei Lampen uit? Vanaf welke datum ongeveer?

Zit maar te denken om die groeilampen te verkopen.
woensdag 3 oktober 2018 - 19:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).