Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb deze vorig weekend geplant. In een groot gat (onder dat gat zat gele zand en dat heb ik losgemaakt). Eerst de planten in een emmer water laten weken en dan in de gaten gezet en in het gat wat koemest gestrooid en dan het gat toegemaakt met potgrond en het zand dat er al lag.
De 2 dagen erna savonds veel water gegeven (wat is veel?) En nu vandaag zijn ze precies al aan het verwelken. Ze staan van 16u tot ongeveer 19u in de zon. Leuchtfeuer zou een ras moeten zijn dat tegen de zon kan ...
De persoon van de winkel zei dat het geen probleem was indien er genoeg gegoten wordt. Maar wat is genoeg? Ik heb geultjes rond de planten gemaakt en daar laat ik de tuinslang smorgens en savonds een halfuurtje in liggen (niet op volle kracht maar zodat het water de kans krijgt om in de grond te trekken)
Waarom staan deze planten overigens zo dicht bij de Hydrangea paniculata-struiken? Nu krijgt geen enkele plant de ruimte om uit te groeien en tot volle wasdom te komen. Naar mijn mening is een plantafstand van 80-100 cm tussen de struiken echt niet raar. En helemaal niet op droge zandgrond. Nu beconcurreren ze elkaar om het vocht.
Werd ook zo aangeraden ... ik heb nog niet veel ervaring met bloemen planten vrees ik. Ze staan 60 a 70 cm uit elkaar.
Misschien geef ik ze teveel water? Aan de laagst gelegen plant stagneert het water in de geul. Misschien is een druppelslang een goede oplossing?
Ik zou de planten er uit halen en voorlopig in grote potten zetten met goede hortensiagrond en geen mest. Dat heeft de plant direct niet nodig, (zit wel in de potgrond) en dan , in het najaar weer in de grond zetten.
Dan heb je de watergift ook beter onder controle.