menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Echinacea

Ga naar meest recente reactie

Pouketie01

Pouketie01

Weet iemand welke ziekte dit is op mijn Echinacea en wat ik moet doen?

Bloemen & Planten

woensdag 9 mei 2018 - 18:19
satomi

Satomi

Het lijkt nogal op het komkommermozaiekvirus. Werd waarschijnlijk overgebracht door bladluizen. Het beste is om aangetaste planten snel weg te halen.
woensdag 9 mei 2018 - 19:00
Carib

Carib

Ik neem aan dat het een soort virus is, die deze vlekken veroorzaakt. Ik heb ze ook wel eens gezien op de echinacea's, maar er nooit iets aan gedaan en ze zijn er niet massaal aan gestorven.
woensdag 9 mei 2018 - 19:03
satomi

Satomi

Nee, ze sterven er ook niet aan maar het virus kan wel door bladluizen verder worden verspreid over evt. nog virusvrije Echinacea's.
woensdag 9 mei 2018 - 20:50
Pouketie01

Pouketie01

Satomi bedankt ik zal ze dan verwijderen, maar wat kan ik er eigenlijk tegen doen om dit virus te vermijden?
donderdag 10 mei 2018 - 08:10
satomi

Satomi

Het enige wat je kan doen is de bladluizen zoveel mogelijk weghouden. En misschien helpt het als je een aftreksel van heermoes maakt. Daar zit veel kiezelzuur in wat het blad sterker maakt. Er zijn ook middelen verkrijgbaar die het blad vies laten smaken maar daar ken ik zelf de werking niet van, dus of het helpt? Bovendien moet je die vaak herhalen, dus vrij prijzig.
donderdag 10 mei 2018 - 18:15
Pouketie01

Pouketie01

Ga ik proberen...Heermoes vanmiddag uitgetrokken
Dank je wel hoor, Satomi!
donderdag 10 mei 2018 - 18:26
Carib

Carib

Mijn echinacea met exact hetzelfde vlekkenpatroon staat inmiddels blakend van gezondheid in knop. Het nieuwe blad heeft geen afwijkingen, de vlekken zitten er nog steeds op de oude blaadjes. Geen sprake van vergeling, aftakeling of iets dergelijks. Als het een virus is, dan heeft de plant er in ieder geval geen last van.
woensdag 6 juni 2018 - 14:50
Pouketie01

Pouketie01

Hey Carib, bedankt voor je berichtje. Ik heb de planten niet weggedaan, wel met heermoes aftreksel gespoten, paar oude, gevlekte blaadjes verwijdert en inderdaad vele knopjes en voor de rest zien de planten er hier ook gezond uit
woensdag 6 juni 2018 - 15:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).