Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In mijn voortuin heb ik 2 helleborussen staan. De bloemen waren uitgebloeid, maar ook de bladeren waren lelijk geworden en hingen nogal ver over het pad naar mijn voordeur heen, daarom heb ik in mei de takken met bladeren helemaal afgeknipt (tot zo'n 10 cm boven de grond). Later las ik ergens dat de bladeren pas helemaal afgeknipt mogen worden als er nieuwe gevormd worden.
Heb ik nu mijn helleborus verpest, of is er een kans dat ie het toch nog weer gaat doen?
Op het moment dat de bladeren echt lelijk worden knip ik ze ook af. Ze zijn ook erg gevoelig voor luis. Het is ieder jaar goed gegaan en er worden vrij snel weer nieuwe bladeren gevormd. Niet de moed opgeven dus.