Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Volgens de lectuur bloeit de tuinhisbicus vanaf juli tot eind najaar . , maar voor het ogenblik
Staan er maar weinig bloemen aan onze struik ? Hoe zou dat komen ?
De uitgebloeide bloemen vormen zaad !
Compulo , misschien kan je de Anisodontea terug in vorm snoeien ....
vermits door de zaadvorming te veel krachten verloren gaan !
Zo wordt je plant weer heel mooi .... als je op tijd meststoffen in het gietwater doet !
Volgens mij geen malva, maar echt een hibiscus.
En bloeien......ik heb hier 3 staan en nog niet 1 die gaat bloeien.
Je ziet ze denken, als je bloemen wilt, dan koop je ze maar.
En anders wacht je nog maar even.
Nog een ander onderwerp : de lindeboom ( zie foto )
Langs onze straat staan lindebomen . Dit jaar veel last van overal gele vlekken op de ramen , onze auto opde oprit, de houten luiken en zelfs dikwijls ook deze vlekken ( soort gele stippen )
Op de was die buitenhangt!
Zeer vervelend ! De buren hebben dezelfde klachten en volgens mijn buurman komen die
Vlekken van de lindeboom ! Verleden jaar en de jaren daarvoor nochtans weinig last van gehad !
Rarara , graag uw mening ????