menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lupinen vol met luizen

Ga naar meest recente reactie

hen

Hen

Weet iemand waarom op bijna alle Lupinen planten uiteindelijk toch weer luizen komen?
Dit probleem heb ik sinds 2 jaar, het zijn al wat grotere planten, en vorig jaar ben ik met zeepsop aan de gang gegaan maar dat bleek geen succes..... de bloemen gingen vrijwel meteen hangen en werden niet meer mooi......
Ik laat ze maar zo, ze bloeien wel goed maar afsnijden en in een vaas naar huis lijkt me minder
zondag 14 juni 2015 - 17:24
Tuinprins

Tuinprins

Luizen zijn dol op lupines, probeer ze daar maar eens van af te houden.

(Dat kan natuurlijk wel met chemische of biologische middelen. Zeepsop alleen is niet genoeg, daar moet spiritus bij, en je moet op tijd beginnen met spuiten anders heb je het nakijken.)

Gegroet, de tuinprins
maandag 15 juni 2015 - 06:09
Polplastron

Polplastron

Lupinen zijn inderdaad zo van die typische luizenplanten. Ze zijn dus heel nuttig in de tuin om natuurlijke vijanden aan te trekken!
maandag 15 juni 2015 - 08:24
Rowie

Rowie

Afgezien van de luizen (laten zitten of telkens eraf spuiten met water) is Lupine geen sterke snijbloem: op de vaas heb je er hooguit 5 dagen plezier van ( en veel rommel van de afvallende bloemetjes) terwijl zo'n bloem in de tuin een paar weken bloeit.
maandag 15 juni 2015 - 09:17
Roeli

Roeli

Lupinen en slakken , zijn ook geen goede combinatie.
Hoewel, van het oogpunt van de slak uit gezien, weer wel.

gr. Roeli
maandag 15 juni 2015 - 09:32
Polplastron

Polplastron

Hoewel, van het oogpunt van de slak uit gezien, weer wel.

Het siert je dat je het niet enkel vanuit je eigen standpunt bekijkt!
maandag 15 juni 2015 - 10:01
Roeli

Roeli

Dank je
maandag 15 juni 2015 - 10:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).