Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet iemand waarom op bijna alle Lupinen planten uiteindelijk toch weer luizen komen?
Dit probleem heb ik sinds 2 jaar, het zijn al wat grotere planten, en vorig jaar ben ik met zeepsop aan de gang gegaan maar dat bleek geen succes..... de bloemen gingen vrijwel meteen hangen en werden niet meer mooi......
Ik laat ze maar zo, ze bloeien wel goed maar afsnijden en in een vaas naar huis lijkt me minder
Luizen zijn dol op lupines, probeer ze daar maar eens van af te houden.
(Dat kan natuurlijk wel met chemische of biologische middelen. Zeepsop alleen is niet genoeg, daar moet spiritus bij, en je moet op tijd beginnen met spuiten anders heb je het nakijken.)
Afgezien van de luizen (laten zitten of telkens eraf spuiten met water) is Lupine geen sterke snijbloem: op de vaas heb je er hooguit 5 dagen plezier van ( en veel rommel van de afvallende bloemetjes) terwijl zo'n bloem in de tuin een paar weken bloeit.