Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het is dit jaar voor het eerst dat ik dahlia's wil zetten/planten.
Hoe zet ik de bol in de grond.
Er zijn allemaal kleinen knolletjes en een warrig geheel, is dit de onderkant???
En in wat voor grond moeten ze?? Hebben ze veel water nodig??
Thanks voor een begrijpelijk antwoord voor een beginnend dahliazetter.
nanette,
al die knolletjes zijn de tube's van de plant de voedselvoorraad laat ons het zo stellen.
Bovenaan zal je een klein stukje verdroogde stegel opmerken,dat is de bloemstengel van vorig jaar.
Plant hem zo in de grond dat de oude bloemstengel net gelijk met de aarde komt.
Ze kunnen in alle soorten grond alleen mogen ze niet met de tube's in het water staan.(ze gaan dan rotten)
Ik geef ze nooit extra water misschien zijn er wel die dit wel doen.
Gr Esem.
Ps.
Ik plant de dahlia's veel vroeger in pot en zet ze dan in de serre,zo komen ze vlugger in bloei.
Wel oppassen dat wanneer je dit doet,dat ze niet kunnen bevriezen.
Mij serre is verwarmd.