Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heeft iemand ervaring met zaailingen van Campsis Radicans, ik heb de oranje en gele soort staan, maar dit jaar vind ik overal rondom de oranje, uitgezaaide planten, die fris en groot zijn, maar zouden ze ook bloemen? Het is het eerste jaar dat ik er zo veel van vind in de tuin, ik hoop dat iemand me dit kan zeggen, het zou mooi zijn als er ook bloemen aan kwamen.
Of ze zich zaaien weet ik niet, maar ze staan wel bekend om de vele worteluitlopers die ze maken. Vaak komt dat door schade aan de wortels als je in de buurt gespit hebt of iets dergelijks.
Indien ik eea goed heb begrepen dan verspreidt Campsis zich via de wortelstokken, ttz als je dus geen (diepe!) "rhizoombarrière" voorziet bij het planten dan zit die plant op den duur overal ! Dat is trouwens de reden dat ik na een bezoek aan Noord-Italie, waar die wondermooi bloeide, toch heb afgezien van de aanplanting omdat de plant dus ongecontroleerd woekert, net zoals veel soorten bamboe.
Ik heb Lonicera (3 soorten) en Wisteria en een hele hoop klimop in mijn tuin. Ik weet onderhand wel wat "woekeren" betekent hoor !
Daarom heb ik Campsis maar overgeslagen ! Men weet maar nooit. Als er aangeraden wordt om een goed rhizoombarriere te plaatsen rond de plant, net zoals bij bamboe, dan denk ik niet dat men dat uit z'n duim zuigt? toch?
Ik heb sinds 10 jaar een Campsis staan en merkte al een paar jaar dat het overal de kop op stak.
Gisteren ben ik begonnen om overal de wortels uit te halen maar dat is een hele klus, ik moet nl al mijn tegels er uit halen.
Wat kan ik doen om die wortelgroei tegen te houden?
Helpt het om na de bloei de plant helemaal terug te snoeien?
Ontvang graag advies hierover.