menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

Ga naar meest recente reactie

ruddy

Ruddy

Nadat de orchidee vorig jaar uitgebloeid was, hebben we deze boven het derde oog afgeknipt ( werd ons door de bloemist gezegd).
Nu is de vraag heb ik dit wel goed gedaan, want er is nog steeds niets veranderd. De bladeren zijn wel nog mooi groen.

Groeten.
woensdag 11 april 2007 - 04:30
Esem

Esem

ruddy,
dat is bij mij ook al wel eens voorgevallen dat de orchis niet tot een tweede bloei kwam.
Het jaar daarop bloeide ze dan weer wel.
En ook terug geknipt tot op het derde oog.
Gr Esem,
woensdag 11 april 2007 - 05:14
printemps

Printemps

over welke orchidee gaat het ?
denk pfalennopsis?
ik persoonlijk knip er niet aan
enkel als ik zie dat de stengel dood is dan kort ik hem in
anders blijft hij staan(of hangen)

grtzz
woensdag 11 april 2007 - 21:07
Lucia

Lucia

Beide aan gegeven adviesen kan. Wachten tot hij verdord en dan afknippen. Of tot het 3e oog.
Dat hij niet direct meer gaat bloeien kan ook heel goed. Het ligt ook een beetje aan de grote van de plant en aan de omstandigheden. Soms gaat hij direct weer bloeien. Soms duurt het meer dan een jaar. Er spelen zo veel facoren een rol. Als de plant rond deze tijd maar nieuwe wortels en blad gaat aanmaken, dat gaat het goed. En komt het bloeien later wel. Soms werkt een korte koude prikkel. Niet onder de 16 graden hoor. Dus 2 tot 3 weeken koel zetten. Wel water geven. Weinig of geen voeding.
Misschien dat het wil helpen.
succces
donderdag 12 april 2007 - 02:57
tibmat

Tibmat

Wij draaien daar zoveel geen complimenten van. Wij hebben er zo'n zes verschillende op de vensterbank staan ( Zuid - Oost) Na de bloei afknippen boven 2° of 3° oog en gewoon gerust laten..... duurt een paar maanden en plots is daar een nieuwe stengel waarop de prachtigste bloemen komen.
Wel goed de groei volgen en op tijd aanbinden ( steun !)
Worden jaar in jaar uit elke week 1X in lauw water ondergedompeld en klaar is kees !

Hebben uitstekende resultaten en dito commentaren, prachtig !!!
zondag 22 april 2007 - 17:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).