Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op moederdag heb ik deze prachtige, voor mij onbekende, plant gekregen. Over de verzorging genoeg tips gevonden maar kan iemand mij vertellen hoe ik de plant tijdens de groei moet leiden? Tegen een houten rek o,i,d., zoals b.v. een Clematis? En moet ik voor de overwintering de plant dan "losknippen" van het rek en de stengels terugsnoeien tot boven 3 knopen?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Met een paar medium bamboestokken kom je bij deze plant al een heel eind. die als een wigwam over de plant zetten in de pot en hij windt zichzelf om de stokken. Het is een vaste plant die overwinterd kan worden, maar ik heb er zelf geen goede ervaringen mee. In een vorstvrij gehouden kas was het te koud voor deze plant, waardoor de takken een voor een afstierven en op een koele plek in huis was het te donker, waardoor al het blad afviel en de plant verzwakte en ziek werd. Hij wil dus een heel lichte, maar toch koele plek tussen 10 en 15 graden in de winter.