Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een grote interesse in de kweek van kiwibes. Deze blijkt nog niet zo bekend bij ons. Ik ben er reeds enkele jaren mee bezig en heb een aantal planten gestekt. Graag zou ik dezeteelt wat bekender maken.
Wie heeft interesse?
Heb reeds 5 jaar een kiwibes. Groeit op een warme plaats tegen de serre op! Draagt voor het tweede jaar bessen(heel lekker)! Nu zijn het nog de bloemknopjes! Ik snoei hem zoals de druif. De takken die nu beginnen te schieten snoei ik steeds weg zodat de vruchtjes alle kracht krijgen om te groeien. Heb dit eigenlijk een beetje uit eigen initiatief gedaan omdat hij anders zo gaat woekeren. Alle extra goede raad blijft natuurlijk welkom!
Hier in de tuin staat er eentje die ongeveer 40 jaar oud is. Actinidia arguta 'Issai' om exact te zijn. Regelmatig snoeien lukt niet wegens veel te groot. Ik snoei die meestal aan het einde van de zomer fors terug.
Ik heb interesse om volgend jaar een kiwibes te planten. Gezien ik maar één geschikte plaats voor ogen heb, lijkt Issai de voor de hand liggende keuze.
Alle advies altijd welkom: tips, aankoopadres, etc
Ik heb nog een aantal issai staan
4€ per stuk
beter is wel weiki samen met een mannelijke plant
deze groeien sneller en beter winterhard [email protected]