Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
roze en geel bijeen dat moet je mooi vinden.
Ook bloeien Persicaria en Rudbeckia in dezelfde periode; het zijn sterke makkelijke planten.
E. chameleon daarentegen is heel vroeg en mooi donkerbruin bladig, alleen is het een teer ogend en klein plantje wat uit de toon valt bij de robuuste en sterk uitdijende ander soorten. De E. cham wordt later ook lelijk en krijgt vaak meeldauw. Dit plantje is wel weer heel mooi te combineren met vroege kleine bloeiende planten zoals vergeet-me-nietje, klein viooltje, verwilderingsbolletjes, vroeg irisje,Lathyrus verna, akeleien etc
Sunbeams,
het wordt rood met geel, zoals eerder aangegeven.
@Sunbeams :
Is de Euphorbia amygdaloides purpurea dan een betere optie i.p.v. de Chameleon ?
Ik wil jhuist vroeger bloeiende Euphorbia's erin hebben, omdat er ook al een Euphorbia palustris in de tuin staat en 2 laat bloeiende witte clematissen.
Op deze manier heb ik van Apil/mei tot en met September bloemen in de tuin.
Daarna gaan de grassen bloeien.
Is inderdaad een beter alternatief, maar hij houdt van niet te natte en kalkrijke grond. Verder is het een niet heel lang levende vaste plant, maar hij zaait zich ook makkelijk uit.
andere euphorbia is:E.amygd.Robbiae, een goede concurrent van de andere planten die je kiest. URL GEBLOKKEERD 663
Wat hoge sanguisorba's ertussen, wat een eerdere suggestie was, is voor de variatie in hoogte en bloeitijd ook een aanrader. Is er in heel donker purper rood en met witte aartjes, lang bloeiend midzomer.
Succes.
Bedankt.
Wellicht dat ik Sanguisorba officinalis 'Red Thunder' erbij ga proberen.
Deze is hoger dan de Rudbeckia city garden en de Persicaria "blackfield"