Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Misschien zijn er wel enkele Hostasoorten die slakkenvrij zijn maar slakken krijgen hier geen kans om mijn Hosta's kaal te vreten zodat alleen de bladnerven blijven staan.Ik plant geen Hosta's om de slakken te plezieren.
Enkele dagen geleden trof ik 17 huisjesslakken aan onder
Hallo
Indien iedereen eens eerlijk wil zijn staan de Hostas toch
overal mooier met gebruik van slakkenkorrels .
Verleden jaar heb ik ergens eco korrels uitgeprobeerd ,
maar het was ook een tegenvaller.
Ik raad de mensen slakkenkorrels aan waar ik werk ,
omdat je er nog steeds de beste resultaten mee bekomt .
Maar ik heb tijdens het weekend wel een foto kunnen nemen
bij mensen die niets gebruiken voor slakken , puur natuur .
Gelukkig hebben ze maar
Huisjesslakken zijn er veel maar die zijn niet de ergste boosdoeners. De naaktslakken zijn de opvreters. Die vang je pas als je overal heel goed onderkijkt of na een regenbui.
Mijn Hosta's hebben er in geen jaren zo goed uit gezien als nu.
Wij hebben hier vooral last van die kleine slakjes en om die te gaan zoeken en vangen is onbegonnen werk.
Slakkenkorrels strooien (wel de nodige maatregelen nemen) is dan de enig mogelijke remedie en het werkt.
Dan moet je echt hosta's nemen met heel dik blad, dan heb je de minste last van slakken.
Ik heb zo'n 300 hosta's staan en maar 1 met een beetje slakkenschade.
Of de boomschors die ik hier heb liggen er tegen helpt geen idee, maar ik heb er echt bijna nooit last van.
In tegenstelling tot wat hierboven geschreven staat, zijn de allergrootste boosdoeners wel huisjesslakken. We spreken dan niet over de gewone tuinslak, maar wel over de segrijnslakken en wijngaardslakken. E
daarmee heb je nog geen antwoord, ik denk wel dat er zijn want bij mij wordt de ene soort meer aangevreten dan de andere , maar dat ligt volgens mij aan de standplaats
er bestaan kwekerijen die alleen hosta' kweken ik denk dat je betr daar eens langs gaat.