Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
eindelijk na meer dan 10 jaar geduld bloeit eindelijk die ene pioenroos.Ik heb 4 planten staan en ik heb er 3 reeds van zien bloeien,en nu eindelijk die ene ook.Ik hoef jullie niet te zeggen hoe blij ik ben h
Maar men moet wel over een zeer grote dosis geduld beschikken en niet al te oud zijn; dat je blij bent kan ik wel begrijpen, hoor en ik bewonder je geduld.
Een iedere die iets met een tuin, planten of bloemen wil heeft nu eenmaal erg veel geduld nodig!
Maar.... zoals je gezien hebt, loont het altijd de moeite.
Zelf ben ik een vervent Pioenrozen liefhebster, wij hebben er dan ook al zeker 40 jaar van in de tuin staan!
Helaas is het niet elk jaar volop, maar geduld is inderdaad een schone zaak,
Ik wens je dan ook erg veel genoegen met je Pioenrozen en plaats eens een foto!
Als die pioenroos pas na 10 jaar bloeit heb je hem te diep geplant. Als je hem te diep plant gaat er zich eerst een kroon van nieuwe neuzen vormen bovenop de oude kroon en dit kan tamelijk lang duren.
Als je pioenen plant mogen de neuzen maar net onder te grond zitten. Zorg ook voor een goed plantgat verrijkt met compost en goed verteerde koemest (of koemestkorrels). Ieder jaar wat kalk of gesteentemeel wordt ook op prijs gesteld.
Volledig eens met tuinprins, maar, alleen die kalk gebruiken als je op een zure bodem zit (meten is weten) en die kalk pas strooien in het najaar als hij nodig is, zeker niet nu.