Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi,
Dit onkruid? komt overal in onze tuin naar boven.
Ik vermoed dat het in de compost zat die we vorig jaar aangebracht hebben.
Weet iemand wat dit is?
Mvg.
Quinten
Het lijkt me viola labradorica te zijn.
woekert bij mij ook overal,is een laag plantje, is wintergroen, in de lente kleine paars/lila bloempjes.
Ik vind het in ieder geval onkruid, hoewel het best mooi ism maar wortelt overal, ook tussen wortels van andere planten. Moeilijk weg te krijgen.
O maar dat is niet de enige plaats waar dit "groen" groeit.
We hebben overal compost gestrooid behalve op het grasperk en overal groeit dit behalve, gelukkig, op het grasperk.
Als het Viola Labradorica is, dan krijg je het echt niet weg met schoffelen
Grond los maken en dan zoveel mogelijk met wortel en al uittrekken en volharden.
De wortels zitten niet diep maar elk stukje wortel dat blijft zitten woekert verder.
Die planten breiden eigenlijk niet snel uit. Ieder jaar bevriezen ze als je de wortels niet uitgraaft en vorstvrij bewaart. Uit zaad vermeerderen kan ook alleen als je ze laat uitzaaien. Hier hebt u waarschijnlijk de zaden verspreid door te harken voor de compost op te brengen.
Dit heeft dus niets met de kwaliteit van de compost te maken.
Nee
Aangezien we er nog niks geplant en we nu weten wat het is laten we ze staan en zien wat er van komt.
Hoogstwaarschijnlijk zijn het de zaadjes die uitkomen. Dus zal het niet de kompost geweest zijn.
Als er bloemen opkomen trek ik nog eens een foto.
Ja, mirabilis zaait zich vlot uit, en groeit ook heel snel. Binnenkort een bloemenzee! Wel 's morgens vroeg, of 's avonds laat een foto nemen dan, overdag gaan de bloemetjes dicht