menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchideen

Ga naar meest recente reactie

IlseZ

IlseZ

Hallo,
Ik heb ongeveer vier jaar geleden zaden van kom in de kas gekregen,(orchidee), ontkiemt in een kas, verplant in een potje en een half jaar geleden weer. Hierlangs duurt het voordat er stengels met bloemen komen? Ze hebben allemaal bladeren, die blijven maar groeien, waar blijven de bloemen nou?
Alvast bedankt!
Gr. Ilse
zaterdag 10 november 2012 - 19:45
Bombycilla

Bombycilla

foto? weten we welke soort je bedoelt
zaterdag 10 november 2012 - 21:32
IlseZ

IlseZ

Ik kan nog geen foto plaatsen want ik heb nog minder dan 50 berichten geschreven....
Maar ik kan wel zeggen dat ze gewone donkere bladeren hebben, bij sommige zijn de zijkanten van de bladeren een beetje donker rood... De anderen gewoon donkergroen.
zondag 11 november 2012 - 11:15
summerspookje

Summerspookje

IIsez

op die manier orchidééen laten groeien , is een zeer geduldig werkje, en bladeren die krijg je inderdaad eerst bij de vleet, maar de bloemen ,amaai daar kan je wel een baard van krijgen,dat duurt heel lang, de gewone orchidééen ,dat gaat nog , na een maand of 3 als ge geluk hebt,staat de stengel klaar om knopen te vormen , maar van af ge een speciale soort hebt, kan je jaren wachten eer ge bloem hebt of helemaal niet, en als ge ze dan toch krijgt ,blijft ze niet telang, ,mijn orchidééen ,ze staan ergens in mijn topics van 1 of 2 jaar terug,zijn al 13 jaar oud , het zijn meestal gewone , witte ,roze, paarse,tweekleurige,die staan nu met 5 stengels klaar om knopen te vormen , en daar heb je veel geniet van , de speciale die heeft op 1 jaar nog eens gebloemd maar na 2 weken was ze al weg ,
ik heb zelf een mini orchidéé, die heeft een verdieping gemaakt boven op een anderblad , en die staat nu met 2 stengels klaar,dus volhouden , ge kunt er plezier aan beleven

groetjes

summer
maandag 12 november 2012 - 12:57
IlseZ

IlseZ

Oké bedankt!
maandag 12 november 2012 - 13:05
Bombycilla

Bombycilla

ik vraag me toch af of je wel Orchideeën gezaaid hebt,die worden bijna niet als zaad aangeboden
maandag 12 november 2012 - 19:16
IlseZ

IlseZ

Ik heb ze als zaden gekregen bij kom in de kas, de dag daarna meteen in een kas gedaan.. Dus ik weet het zeker
maandag 12 november 2012 - 22:39
sirius
maandag 12 november 2012 - 23:13
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).