Hallo Mona en Filoe, hartelijk dank voor jullie reactie...
Ben naar foto's op internet gaan zoeken en inderdaad, Vogelmoer (Vogelmuur ?) gelijkt sterk op de plant op ons terras, hij staat er dus al een paar jaar maar ik heb nog nooit witte bloempjes gezien.
Spookachtig vind ik wel dat hij uit het niets is gekomen, dat is op zich niet zo ongewoon, zaadjes vliegen rond met de wind, maar naast die plant staat een andere pot waar ook NIETS in groeide, we hadden er ook enkel potgrond in gedaan...in 2008 kochten we konijntjes, super schattig, die zijn helaas na een paar maanden aan myxomatose overleden door een te vroeg inspuiting voor die ziekte..we hebben hun laatste hooi en eten vermengt onder de potgrond van de andere plant als herinnering, de pot je dus niet op de foto kan zien maar wel er naast staat, daar groeit ondertussen ook onkruid in, paardenbloem, niet mooi, maar we kunnen het niet over ons hart krijgen de wortel te verwijderen, we laten het elk jaar een tijdje groeien tot de bladeren lelijk worden, en dan knippen we het af.
En nu kom ik dus teweten, dankzij jullie, dat die andere plant lekkere voeding is voor konijntjes...raar, zeer raar...
Ondertussen hebben we reeds andere konijntjes, die zijn nu 4 jaar oud, ik durf de plant toch niet zo goed aan hen te geven, zou ik het risceren ?
Groetjes uit Antwerpen
Roxan