Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wie weet wat er aan de hand is met mijn agapanthus?
de plant is nu ongeveer een 6 tal jaar oud en tot 2 jaar terug nooit problemen gehad.
tot verleden jaar,toen de plant in volle bloei was, begonnen plots de bladeren rond de
stengels van de bloem (zo'n 4 tal,niet allemaal) te verrotten en na een tijdje kon ik de stengel er zo uittrekken:rot!!
dit jaar weer van hetzelfde en nu vormt er zich een soort schuimachtige schimmel rond de aangetaste bloem (zie foto)
Hopelijk is er daar nog iets aan te doen !!!
Dat zou inderdaad kunnen !! ik heb intussen de gaten groter gemaakt en de plant eens goed laten uitdrogen. Hopelijk komt het goed.
Toch bedankt voor uw antwoord.
Hierbij de vergeten foto.
(deze pot heeft nog helemaal volgestaan)