Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste mensen,
Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.
Ik heb een vraag over mijn passiflora, hij staat in een kas, ik heb hem zelf gezaaid en hij groeit goed bemest hem, maar hij heeft overal witte stipjes op zijn bladeren, kan het te maken hebben met de luchtvochtigheid?
Groetjes.
Ijswater op de bladeren .....puur natuur en prima oplossing om de ziekte aan te tasten. Goedkoper kan het niet. Natuurlijk de kas goed ventileren en altijd opletten hoe de luchtvochtigheid is.
Inderdaad! Koud water druist tegen alle principes in: de planten krijgen er een shock van. Bovendien snap ik ook de logica niet van water spuiten in geval van te hoge luchtvochtigheid ... Verluchten lijkt mij in dat geval beter.
En wat anderen op bepaalde websites aanraden, daar lig ik niet wakker van: er wordt in het tuinwereldje genoeg nonsens verteld.
Ilse,
Verschillende oorzaken zijn mogelijk, en zonder de echte oorzaak van de beschadiging te kennen, is er geen goed advies mogelijk!
Mogelijke oorzaken:
- Verbranding door druppeltjes water op de bladeren
- Een aantasting van virus
- Een aantasting van meeldauw
- Een aantasting van wolluizen.