menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gentiana blue magic

adelaar

Adelaar

Onlangs heb ik me een paar van deze plantjes aangeschaft, wie kan me hier wat info over bezorgen?


Dank bij voorbaat.
zaterdag 11 augustus 2012 - 20:06
hen

Hen

een foto of plaatje zou wel handig zijn!

groetjes Hen
zondag 12 augustus 2012 - 00:09
Tuinprins

Tuinprins

Dit is een cultivar van Gentiana makinoi.

De meeste gentianen zijn planten voor de gevorderde tuinier want ze kunnen in de tuin tamelijk nukkig zijn en stellen speciale eisen aan standplaats en groei-omstandigheden. Dat staat natuurlijk niet op het kaartje wat bij de plant zit!!!

Ik heb zelf geen ervaring met Gentiana makinoi. Maar als ik op fora op internet kijk, lees ik dat deze plant het liefst in een turfbed staat waarbij de grond vochtig is maar tegelijkertijd ook goed water doorlatend. Wortelconcurrentie met andere planten wordt slecht verdragen. Of de plant zon goed verdraagt is me niet geheel duidelijk.

Ik heb de indruk dat deze plant vooral bestemd is voor de impulsieve plantenkoper. Veel mensen kunnen blauwe bloemen niet weerstaan en de vraag of een plant zal gedijen in de tuin is van ondergeschikt belang. Leve de plantenhandel!


Gegroet, de tuinprins
zondag 12 augustus 2012 - 12:38
sophora

Sophora

Ik heb al veel Gentianen uitgeprobeerd. De enige die overleefd heeft is de Gentiana
asclepiadea. Di staat hier al va in 96
zondag 12 augustus 2012 - 17:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).