menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hostas die de slakken niet lusten

Ga naar meest recente reactie

Stevens

Stevens

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er soorten bestaan die de slakken minder aantrekken?
Kan iemand mij die namen doorgeven
Met dank
marl
dinsdag 22 mei 2012 - 21:56
minouke

Minouke

Hosta sieboldiana 'Elegans' is al zo ééntje.
Hosta's met dikke bladeren lusten ze niet zo.
dinsdag 22 mei 2012 - 22:14
annis

Annis

Daar blijven ze inderdaad iets meer vanaf. Maar soms dan nemen ze daar ook wel een hapje van. Hier staan ze in potten de H. sieboldiana en blijven zo iets buiten het bereik van die alles verslindende monstertjes.
woensdag 23 mei 2012 - 08:32
sugar

Sugar

De meeste tetraploïde hosta hebben een dik leerachtig blad (nog een pak dikker dan H. sieboldiana elegans). Zoals gezegd : je gaat ook op deze planten slakkenschade krijgen, maar wel minder dan veel van de courant verkrijgbare hosta die bijna geen substantie hebben.
Enkele planten : Justine, Patriot, Touch Of Class, Bulletproof, Essence of Summer, Holy Mole, Olympic Sunrise, Volcano Island, Forbidden fruit, ...
Ik heb hier één hosta staan waarop ik nog nooit slakkenschade heb aangetroffen, H. Rhino Hide, dit is een trage groeier met enorm dik blad.

Van die laatste heb ik vorige week een fotoke geplaatst op mijn blog... http://hostatalk.blogspot.com/2012/05/h-rhino-hide.html
woensdag 23 mei 2012 - 21:11
Tuinman65

Tuinman65

Veel hangt af of je tuin slakgevoelig is of niet.
Hier is geen enkele Hosta veilig voor slakken.

Leo
woensdag 23 mei 2012 - 23:25
sugar

Sugar

Het hangt in de eerste plaats af van de plant. Ik heb hier meer dan 200 verschillende hosta in de tuin, ik kan de meeste van mijn planten redelijk gaaf houden door systematische vernietiging van de slakken. Maar het zijn ieder jaar wel dezelfde planten die schade vertonen.
woensdag 23 mei 2012 - 23:37
Stevens

Stevens

Allen van harte bedankt voor goede raad en nu ga ik op zoek naar een van deze soorten.
Marl
donderdag 24 mei 2012 - 20:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).