menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HELP onbekende plant

Ga naar meest recente reactie

helpvalerie

Helpvalerie

Hallo,

wij hebben in de tuin een plant die niet uit te roeien lijkt te zijn. De stengels hebben wat weg van babmoe, maar dan bruin/rood gekleurd. Aan de bovenkant van de stengels komen kleine groene blaadjes maar geen bloemen. We knippen het iedere week kort, maar hij blijft teruggroeien met ongeveer 1m per 2 weken (sneller als de zon schijnt). Overal uit de grond, zelf door het cement heen, komt hij terug. Wat is dit voor een helse plant, en hoe komen we er vanaf?? als we hem niet wegkrijgen staat de tuin binnen no-time geheeeeel vol met grote hoge stengels...
zaterdag 21 april 2012 - 08:58
helpvalerie

Helpvalerie

Het enige wat niet klopt, is het feit dat hij bij ons in de tuin enorm snel groeit, en ontzettend hoog wordt, en constant terugkomt binnen een halve week, maar dat de buren nergens last van zeggen te hebben. Hij groeit wel tegen de muur aan, maar gaat niet over naar de buren.
zaterdag 21 april 2012 - 09:22
minouke

Minouke

Kunt ge geen foto plaatsen dat zou wel gemakkelijk zijn.

Maar het feit dat je buren er (nog) geen last van hebben :
- kan nog komen
- ligt er misschien een wortelbegrenzer in de grond tussen jouw perceel en de buren.
- is misschien toch iets anders daarom die vraag om een foto
zaterdag 21 april 2012 - 09:55
annis

Annis

Zou het misschien om een Persicaria ( Polygonum) gaan. Deze plant heeft ook stengels die op een bamboe lijken. Zijn ook nogal erge woekeraars onder.
zaterdag 21 april 2012 - 09:58
helpvalerie

Helpvalerie

ik heb hiervan afbeeldingen opgezocht, echter zijn de stengels bij ons in de tuin stukken dikker dan dat (kleur klopt wel!) en krijgen we er niks van bloemetjes of dergelijke aan... Ik zal kijken of ik een foto kan maken en kan plaatsen.
zaterdag 21 april 2012 - 10:20
helpvalerie

Helpvalerie

Het schijnt een Japanse duizenknoop te zijn. Ze zijn bij ons in de omgeving schijnbaar een 5-jaren plan aan het invoeren om de plant uit te kunnen roeien.. kan nog even duren dus....
zaterdag 21 april 2012 - 14:45
annis

Annis

Dus toch een Polygonum soort Fallopia japonica, synoniem: Polygonum cuspidatum.

Annis
zondag 22 april 2012 - 12:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).