Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik was onlangs naar de carrefour geweest en ik was eens aan het kijken naar de bloembollen.
Tussen die pakjes bloembollen zaten ook pakjes met hosta's erin. Ik vond het zeer mooie planten en heb er mij wat gekocht. Helaas was er bij elk pakje al een scheut aan het uitkomen. Ik denk zelfs dat er al twee bladen bij de éne uitgekomen zijn. Het was bijna bij elk pakje zo, waarschijnlijk van de warmte in de winkel. Wat moet ik nu doen? Wegsnoeien en planten?
soms komt er wel zo eens ééntje voor in een pol met een vervormd blad maar daarom is gans de pol niet zo.
Ik zou die aan laten en als er meer uitkomen kan je ze nog weg doen.
Er is weinig kans dat we nog zo'n erge vorst krijgen dat potten helemaal doorvroren geraken. Die Hosta zal zich wel redden.
Door hem nog twee maanden binnen te zetten zult u hem nog teerder maken dan hij al is. Ik zou hem op een beschutte plek buiten zetten. Eventeel met een afgesneden plastiekfles er over heen als het blad al zo groot is.
Ik ben geen grote voorstander van die 'zakjes' met planten als Hosta, vuurpijl, akelei, stokroos, papaver orientalis, enz. ...
Door het droge medium (zaagmeel,turf) waarin ze worden bewaard, het transport en te hoge temperaturen in de winkels zijn ze vaak al erg ver uitgelopen, bleek van kleur bij gebrek aan licht of ... zelfs helemaal opgedroogd.
Voor ongeveer dezelfde prijs kun je enkele weken later veel sterkere planten kopen in pot. Er hangt niet zo'n mooiefoto aan, maar je ziet tenminste wat je koopt.
De pot van een Hosta mag helemaal doorvriezen. Hosta overleven ook de koude Amerikaanse / Canadese winters. Ze hebben zelfs koude nodig (verder naar het zuiden in de States worden hosta enkele weken in de diepvries gezet)
Ik ben niet alleen geen voorstander van hosta uit een zakje, maar zelfs niet van hosta uit een gemiddeld tuincenter. Die zijn voor een groot gedeelte besmet met het HVX-virus
Ik koop mijn hosta in een hostaspeciaalzaak. Ze kosten iets meer, maar ze zijn beter (steviger blad en dus minder last van zonnebrand en slakkenvraat)