Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik leg voor vrienden een dakterras aan, het is onbeschut met een lage railing, dus veel wind. Helaas is het zo dat de bezitters van het dakterras weinig water willen geven, hoogstens 1 x per week. Dat is niet veel helaas, ik dacht aan het gebruik van een laag hydrokorrels in grote bakken, vochtvasthoudende aarde en dan de plant en de aarde beschermen met stenen, dat helpt weer tegen uitdroging, wie heeft er tips voor welke planten tegen wind en droogte kunnen, ik dacht zelf aan lavendel, salie, rozemarijn, tijm, clematis montana, papavers, sedums en wolfsmelk en een berberis, wie weet er nog meer, alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb heel vroeg in het voorjaar een kruidenbak als kado voor op een dakterras (ook flink winderig) gemaakt, hier staat rozemarijn, tijm en oregano in. Deze doet het heel goed heb ik begrepen. Salie past daar ook in.
Renate
Volgens mij kun je met jouw systeem best veel kwijt. Vangen de bakken ook nog regenwater of staan ze overdekt ?
Ik ken iemand die prachtige bakken op dakterras heeft staan met Hortensia's, conifeertjes etc. Heeft ook met Hydrokorrels etc. gewerkt en omgekeerde petflessen welke dan weer gecamoufleerd werden door lagere beplanting. Die vulde 1 x per week bij droogte de petflessen en klaar was 'ie.
Dakterras zag er net uit als of je op de begane grond in de tuin zat.
Er bestaan ook waterkorreltjes, als je ze mengt met water lijken het net stukjes gelatine. Deze kan je mengen met de potgrond. Wel niet gebruiken voor vetplanten.
Google eens naar " droogte minnende planten" daar vind je misschien ook nog ideeen ivm welke soort planten je kan gebruiken.