menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensias

Ga naar meest recente reactie

wawnu

Wawnu

Zijn er hortensia's die maar één keer bloemen, ik heb er namelijk zo twee, alle andere bloemen elk jaar
maandag 13 juni 2011 - 04:02
renate67

Renate67

Welkom op dit leuke en leerzame forum (wel verslavend hoor).
Ik ken het probleem van maar 1x bloeien van hortensia niet
Snoei je de hortensia´s??
Renate
maandag 13 juni 2011 - 08:04
bd

Bd

alhoewel ik ook verscheidene hortensias heb , heb ik het probleem niet, ik denk net als renate dat het wellicht te maken heeft met het snoeien
maandag 13 juni 2011 - 09:56
wawnu

Wawnu

bedankt voor de snelle reacties, de voorbije winter waren ze bevroren en heb ik bijna alles weggesnoeid maar anders laat ik wel een aantal twijgen aan de planten , dus dit jaar heb ik er 4 tot nu zonder bloemen (er zijn dus waarschijnlijk 2 boeren hortensia's bij) , maar de twee uit mijn vraag zijn al 6 a 7 jaar en snoeien of niet maakt geen verschil.
dinsdag 14 juni 2011 - 12:02
wawnu

Wawnu

hierbij al 1foto .
wat ik zo nog kan meedelen is dat ze de hele dag in de zon staan, en de grondsoort is leemachtig en eerder droog, zeker één van de twee die dicht bij dennen staat want die halen de laatste druppel uit de grond, maar andere die wel bloemen geven hebben dezelfde omstandigheden.
de meeste hebben de voor mij specifieke getande hortensia bladeren en deze twee hebben meer langwerpige bladeren.
al mijn hortensia's zijn aangekocht in pot en met bloemen en na de bloei in volle grond geplant.

Bloemen & Planten

donderdag 16 juni 2011 - 03:02
wawnu

Wawnu

en een foto van de hele plant

Bloemen & Planten

donderdag 16 juni 2011 - 03:51
wawnu

Wawnu

kunnen jullie aan de hand van de foto's misschien zien welke soort het is

Bloemen & Planten

zaterdag 18 juni 2011 - 03:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).