Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sinds enige tijd is er een blauwe kever zijn opmars aan het maken in mijn tuin. Eerst dacht ik nog 'kan geen kwaad', maar nu niet meer. Mijn munt moest er bijna volledig aan geloven. Gelukkig woekert deze munt nogal en mag er wel wat van weg. Maar toch... Mijn vrees is dat deze kever zijn maagje meer en meer zal vullen met al het moois en lekkers uit onze tuin.
Wie weet tips om deze kever, liefst op biologische wijze, te verwijderen uit mijn tuin.
Blijkbaar wordt de link met mijn foto niet toegelaten, aangezien ik nog geen 50 berichten gepost heb.
Jullie zullen het dan maar met een beschrijving moeten doen. Alhoewel er niet veel te beschrijven valt.
De kever is blauw, zijn schildje blinkt ongelofelijk. Ook zijn buik is blauw. Het krioelt van deze kevertjes en ze zijn zeker niet groter dan 1 cm.
bladhaantjes?? zitten ze op de grond of op de planten zelf??
als ze op de planten zitten kun je mischien een doek onder leggen en es flink schudden,degenen die dan afvallen kun je met doek en al oppakken en vernietigen.....
Merci voor de tip, daarmee ben ik al heel wat verder. Ik heb de trefwoorden bladhaantje-munt opgezocht in Google en waar kom ik uit: muntgoudhaantje. Dus je zat er niet ver naast. Waarschijnlijk is dit het beestje.
Ik zal het zo inderdaad proberen, alle beestjes eraf plukken en dan helaas... Ik schotelde ze reeds voor aan mijn kippen, maar die laten ze gewoon links liggen? Normaal zijn die verlekkerd op alle insekten, wormen,... die ik hen geef.
Leliehaantjes worden door de kippen ook niet gegeten. Misschien omdat er het woord "haantje" in voorkomt???? Maar serieus nu; vermoedelijk smaken die kevertjes gewoon erg onsmakelijk. Schoenmaat 42 is alvast erg doeltreffend bij leliehaantjes en is dat waarschijnlijk ook bij jouw boosdoeners!
Hé, merci voor al jullie tips.
Ik ga morgen eens op keverjacht denk ik. Het zal schoenmaat 40 worden of de emmer water .
Mijn munt is ook al helemaal opgegeten. Maar ondertussen woekert mijn munt al twee meter verder, dan waar ik hem oorspronkelijk geplant heb, dus ze hebben nog werk.
Ik weet het, een vriendin van me gaf me die tip ook toen ik ging planten. Maar ik dacht dat het toch zo erg niet kon zijn. Wel dus! Nu ja, een goeie mojito als aperitief smaakt altijd hé. En de munt in een vers slaatje is ook heerlijk.
Wij hebben dit getest op spint, luis en trips...
en daar werkt het goed op vooral bij de laatste 2.
Bij spint moet je wel eerst het web weg halen..
alle andere ongedierte...ik zou zeggen probeer het uit.. en plaats het hier in de topic....is voor mij ook goede kennis omdat wij dit groot willen gaan produceren en voor de landbouw (buitenland) willen gaan verkopen...