Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik wil de Agapanthus die vooraan in mijn tuin staat een beetje opsmukken. Inderdaad, ik heb deze Agapanthus in de volle grond geplant. Heeft deze plant een overwinteringsperiode nodig in een pot of volstaat het om deze plant iedere winter voldoende af te dekken met stro bijvoorbeeld. En kan ik deze plant scheuren. Zo ja, wanneer. De plant staat er reeds meer dan 5 jaar zonder dat hij ooit enige voeding heeft gekregen. Ik heb dan ook de indruk dat er zeker meer te halen valt uit deze plant.
Groetjes.
Agapanthus voldoende afdekken, omdat uw plant geen voeding gekregen heeft kunt ge misschien voor de winter afdekken met voldoende koe of paardemest zodat de grond toch verrijkt word met voedingstoffen,scheuren doe je best na de bloei.
Erwin,
Hangt ervanaf wat soort agapanthus je hebt. Is het een vorstgevoelig dan denk ik niet dat hij ondanks afdekken de winter doorkomt. Die ervaring heb ik althans in de kempen.
Je kan idd meer uit je aga halen. Zie maar naar de foto links onder mijn naam. Dat zijn vier potten met agapanthus. Ik laat ze jaar na jaar in dezefde pot staan en geef ze weinig voeding. Voor mij was het hoogtepunt dat er per pot tusses de 13 en 19 bloemen in kwamen. Nu is het al een aantal jaren op de terugweg. He planten zijn nu ook te zwaar en ik kan ze amper nog heffen. Dus laat ik ze bevriezen en begin opnieuw. Is geen probleem ik hen er nog 40 aankomende.
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat er altijd meer te halen valt uit een plant. Tot een bepaald niveau dat je zelf vastlegd. Daarna zal je opnieuw moeten beginnen.
Bij deze dus ook een aanbiedingvoor iedereen. Wie ze hebben wil die mag ze komen halen. Het zijn de potten van de foto. Reken wel dat ze meer dan 50 kg per pot wegen.
Marc