Ieder jaar zaai ik zo'n 300 soorten plantjes (1-jarigen, 2-jarigen, vaste planten, paprika's, pepers, tomaten, bomen en struiken) De meesten zijn niet verkrijgbaar bij de reguliere tuincentra.
Buiten de 1-jarigen is alles heel goed winterhard. Ik woon in het koudste stukje van Belgie, waar 20 graden vorst niet ongewoon is.
Ik verkoop weliswaar geen jonge plantjes, maar wel zaailingen. Vaak komen er meer op dan ik zelf kan gebruiken en het restant verkoop ik dan. Ik kan vooraf niet zeggen van welke planten ik voldoende zaailingen heb, dus heb ik een lijst van geinteresseerden aangelegd, die van mij een mailtje krijgen als ik weer het e.e.a. heb.
Deze zaailingen zijn bedoeld voor mensen die weten hoe je een zaailing moet verspenen, voor beginners kan het kopen van zaailingen een risico zijn. Ik verstuur ook alleen maar op maandag, dinsdag en woensdag om te voorkomen dat de post het weekend ergens blijft liggen.
De kosten zijn (excl. verzendkosten) € 3,00 per soort. Het aantal zaailingen per soort varieert, maar wordt in de mail aangegeven.
Kijk maar eens op mijn website om te zien wat voor een soort planten ik nu heb. Buiten enkele 1-en 2-jarigen, zullen de zaailingen weer nieuwe planten betreffen of zaailingen die in mijn tuin zijn opgekomen.
http://www.seedsite.eu
Geinteresseerden kunnen mij een mailtje sturen, zodat zij bericht krijgen wanneer er nieuwe zaailingen zijn. De eerste zaailingen komen in februari, de piek ligt in de maanden maart, april en mei, maar ook in juni, juli en augustus heb ik regelmatig zaailingen.
[email protected]
Jonna