menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke remedie helpt

Ga naar meest recente reactie

brammeke

Brammeke

Op mijn dahlia zitten bladluizen (zwarte beestjes). Ik heb al gespoten met iets tegen zuigende insecten, maar volstaat dit?

Lelies en daglelies zitten onder zwarte en bruine beestjes en de bladeren zijn verdwenen.
Welke remedie helpt? Ook in de bladeren van mijn sinaasappelboompje zitten er hier en daar gaatjes.
Wat kan dat zijn?
Alvast bedankt

O ja nog goed nieuws mijn sinaasappelboom staat volop in bloei. Ik post vandaag nog een foto.
Groeten
Bram

zaterdag 26 juni 2010 - 10:00
moetje1951

Moetje1951

Zeepoplossing spuiten: een deel vloeibare bruine zeep op negen delen water. Is ook heel effectief tegen rupsen, vb op Oostindische kers
Om de drie dagen herhalen tot alle beestjes weg zijn.
Ben benieuwd naar je sinaasappelboom?

Groetjes
Anne
zaterdag 26 juni 2010 - 12:48
brammeke

Brammeke

Bedankt voor de tip. Ik probeer deze tip dit weekend null
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 26 juni 2010 - 14:06
printemps

Printemps

@ Brammeke

Is dat Sinensis ??? (sinaasappel ?) want hij lijkt op Reticulata (echte mandarijn)
Ik heb er momenteel 5 verschillende nu

mvg
zaterdag 26 juni 2010 - 14:11
Rita1960

Rita1960

brammeke,

de beste en goedkoopste oplossing tegen de zwarte bladluis...

dunne latexhandschoenen en vegen/knijpen maar.........

en na een paar dagen herhalen..

scheelt erg veel in de beurs/portomonaie..

groetjes,

Rita
zaterdag 26 juni 2010 - 21:11
brammeke

Brammeke

Zal ik onthouden.
Zou idd kunnen hoor, dat het manderijn is. Ik heb deze gekregen (jaren geleden van vrienden). Na jaren bloeit hij eindelijk
zondag 27 juni 2010 - 09:38
condor86

Condor86

moetje:

wat bedoel je met bruine zeep???

Gr. Evelyn
donderdag 1 juli 2010 - 22:29
condor86

Condor86

Bedankt parodias

Heb bruine/groene zeep mog in de kast ga dat eerst even proberen, als dat niet werkt ga ik met mensenluizenshampoo proberen

Gr. Evelyn
donderdag 1 juli 2010 - 23:08
moetje1951

Moetje1951

Evelyn,

Weet niet of bruine zeep bij jullie groen is? Het is gewoon vloeibare zeep op basis van lijnzaadolie die je oplost in een emmer regenwater om de vloer te poetsen.
Wat ook heel goed is ; Marseillezeep in vlokken, overal (in België toch) te koop en ook weer oplossen in water.
Mensenluizenshampoo is ook een goed idee.
Gr. Anne
vrijdag 2 juli 2010 - 09:04
Polplastron

Polplastron

Gewoon laten zitten kan ook. Hier worden die beestjes binnen de twee weken opgesmuld door de vogels, sluipwespjes en lieveheersbeestjes. Maar ja, dan moet je je tuin daar wel wat op richten hé!
vrijdag 2 juli 2010 - 19:37
iecee

Iecee

en volgend jaar je lelies controleren op leliehaantjes die leggen eieren en daar komt die vieze bruine prut vandaan
dat zijn de larven van het leliehaantje. (oranje/rode kevers)
oppassen met die beestjes zodra je ze probeert te vangen laten ze zich vallen en doen ze net of ze dood zijn als je dan weer weg bent kruipen ze weer in de lelies en gaan ze weer lekker eieren leggen waaruit weer larven komen met een vies strontachtig laagje eromheen
de leliehaantjes zitten er nu ook nog, beter iedere dag even controleren en doodmaken.
inge
zaterdag 3 juli 2010 - 09:36
Kries

Kries

Je kan er ook Oostindische kers bij zetten, dan komen de luizen daar naartoe. Eens ze daar op zitten, verwijder je de Oostindische kers.
Oostindische kers kan de hele zomer gezaaid worden, zodat je altijd nieuwe planten hebt.
zondag 4 juli 2010 - 06:45
Polplastron

Polplastron

Leliehaantjes zijn de enige insecten in mijn tuin die bestreden worden.
En die bestrijding gaat nog het beste met een schoenmaat 42!
maandag 5 juli 2010 - 13:56
iecee

Iecee

maat 40 gaat ook
maandag 5 juli 2010 - 22:48
Rita1960

Rita1960

38 ook
maandag 5 juli 2010 - 22:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).