menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stamroosjes die niks doen

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

morgen net 1 maand geleden heb ik mini stamroosjes gekocht,verschilende kleuren.
ik heb ze in potten gezet maar er is nog steeds niks te zien
het waren er met kale wortel zoals ze zeggen,eentje was precies een beetje uitgelopen toen ik hem kocht,van die kleine krokante spruitjes(paar mm hoor,amper te zien),die staat nu mooi en heeft knoppen.
de rest doet niks
ik dacht ze uit de potten te halen en pot en grond voor andere doeleinden te gebruiken,maar langs de andere kant denk ik: wie weet......
is vier weken niet lang om ook maar 1 sprietje te zien??

dit zijn mijn kale knapen:

[afbeelding verwijderd niet-https]

en dit is degene met de spruitjes in het begin,ik heb geen idee van de kleur(papierkes weggegooid)maar dat zal ik wel merken als de knopjes dikken
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 18 juni 2010 - 09:05
minouke

Minouke

oei Cetinel die bovenste zien er niet goed uit.
denk niet dat die nog door komen.

De onderste zijn wel mooi geworden
vrijdag 18 juni 2010 - 09:30
moetje1951

Moetje1951

Al eens voorzichtig gekrabd aan de stam? Als het nog groen is eronder komt het wel goed.
vrijdag 18 juni 2010 - 10:45
cetinel

Cetinel

elke dag niet,zowat om de andere dag,maar de kluit is nog geen enkele keer droog geweest,de stammetjes zijn niet droog of verdord,zien er nog steeds hetzelfde uit als bij aankoop,bast is zacht(niet verdroogd) en groen.
.....ik heb gezocht op internet,maar nergens tegengekomen wanneer na het planten je zou moeten zien dat er blaadjes aankomen....
vrijdag 18 juni 2010 - 12:03
bert007

Bert007

Wij hadden vorig jaar twee appelbomen geplant, ook beiden met kale wortel. De ene had al "bloemen" toen aan de andere net één knop aan het uitgroeien was (zelfs nog geen echte blaadjes te zien). Tussen deze twee zat toch ook een tijdsverschil van een paar weken. Dus nog niet wanhopen, zal nog wel goed komen. Zolang de bast nog groen is, is er hoop.

Bert
vrijdag 18 juni 2010 - 13:55
Adrienne

Adrienne

Jeetje, je zou best eens de pech vogel kunnen zijn
Dat ziet er niet goed uit, normaal zijn alle rozen nu toch al uitgelopen dus .... ik vrees er voor dat het nog goed komt.
vrijdag 18 juni 2010 - 14:16
minouke

Minouke

de stam kan nog goed zijn maar de roos aan de top is geoculeerd; en die zou nu toch al leven moeten tonen
vrijdag 18 juni 2010 - 20:03
condor86

Condor86

misschien een rara vraag maar wat is met kale wortel???

evelyn
vrijdag 18 juni 2010 - 21:44
jamssen

Jamssen

dat is zonder potgrond en pot.

mlouise
vrijdag 18 juni 2010 - 22:50
condor86

Condor86

mlouise, zoiets dacht ik al.

evelyn
vrijdag 18 juni 2010 - 22:58
u857287

U857287

hallo

ik denk dat ze je bedot hebben bij de aankoop, normaal koop je zo laat in het seizoen geen rozen meer met kale wortel, enkel in container (ik kan mis zijn natuurlijk)

ik twijfel eraan of dit nog goed komt

groetjes

lieve
zondag 20 juni 2010 - 11:29
minouke

Minouke

Lieve, dat denk ik ook
ik kocht begin maart rozen en toen waren ze overal juist in container geplant, geen blote wortel meer .... Nijst, Genker,Schmitz
zondag 20 juni 2010 - 12:31
cetinel

Cetinel

volgens mij komt er ook niks van,ik denk dat ik de potten en de grond beter voor wat anders kan gebruiken......
maandag 21 juni 2010 - 11:56
cetinel

Cetinel

ah ja,ik heb er toch een die a mooi staat met knoppen,ik wacht elke dag tot ik de kleur zal zien
maandag 21 juni 2010 - 12:01
moetje1951

Moetje1951

Zou ze toch nog niet onmiddellijk naar de composthoop verbannen. Heb je niet ergens een klein hoekje over om ze in de volle grond te plaatsen? Je weet maar nooit en dan kun je die mooie potten voor iets anders gebruiken.
Ik zou proberen om ze met de kluit te verplanten (zoals met containerplanten)
Anne
maandag 21 juni 2010 - 13:50
cetinel

Cetinel

ja,ik denk dat ik ze ergens bijeen in de grond ga zetten,moest er dan toch wat van komen dan kan ik ze later planten waar ik ze hebben wil
maandag 21 juni 2010 - 14:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).