Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik snoei meestal in het voorjaar mijn lavendel stuiken flink terug.Maar ik dacht dat het helemaal niet meer mocht vriezen voor je ze snoeide maar blijkbaar mag dat wel.Mijn vraag is nu mag ik ze nu nog snoeien?Ze zijn al lichtjes aan het uitschieten.En zo ja hoeveel.Andere jaren doe ik het tot 10 cl boven de grond.Alvast bedankt
Ik moet ook nog lavendelplanten snoeien. Ik wacht nu wel tot overmorgen wegens de nachtvorst.
Ik halveer de struiken ongeveer. Iets meer zelfs: 3/5 gaat er af.
lino
Ik heb de mijn reeds gedaan vorige week
Maar ze staan wel beschut
Niet vergeten dat je niet te ver in het oude hout snoeit want dan lopen ze niet meer uit
Ik las onlangs dat je "jonge" planten van lavendel om de twee jaar tot bijna aan de grond kon terugsnoeien om ze te verjongen. Ik heb het dit jaar voor de eerste keer geprobeerd (bij 2 jaar oude plantjes) en ze lopen nu al flink uit! Ik weet wel niet of ze dit jaar gaan bloeien of niet.
Hier wordt de lavendel na de bloei altijd in zijn geheel iets teruggesnoeid, en in
april tot zo'n 6 à 10 cm hoogte, waarbij je er wel op moet letten dat er nieuw
groen te zien is op de takken die overblijven. Anders loopt de lavendel inderdaad
niet meer uit.
Ik heb zopas de lavendel weer gesnoeid
en heb er maar meteen ook foto's van genomen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Wel zonde eigenlijk al dat mooie frisse groen er weer afgeknipt...
Maar 't is naar 't schijnt de enige manier om de lavendelstruiken jaar na jaar mooi te houden.
Het is mijn bedoeling om ook in augustus foto's te nemen,
dan zien we het resultaat van dit snoeiwerk
ik snoei ook heel kort, er blijven maar enkele zijscheuten over en heb altijd een mooie plant, ik snoei alleen in het najaar als de plant uitgebloeit is in de winter leg ik er een hoop houtschilfers rond voor de wortel te beschermen