menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten met bloem in schaduw en ochtendzon

engeldame

Engeldame

Hallo iedereen,
Toch goed dat er zulk een Forum bestaat om oa uw bekommernissen kwijt te geraken.
Ik heb een stadstuin van ongeveer 25 m2, welliswaar zonder zon!! En gelegen aan de noordkant!! Enkel ochtendzon tegen 1 van de muren geeft me wat warmte en licht. Doordat er geen zon is heb ik besloten om Hortensia's te planten met witte platte bloemen. (misschien ook al geen goed idee?? ). Nu heb ik nog een hoek dat volledig in de schaduw ligt, en daar had ik gedacht om een klimhortensia te plaatsen. Maar aan de andere kant heb ik nog plaats voor een klimplant tegen een muur van 2.20m hoog en 6 lang. Die plant zal enkel ochtendzon krijgen. Mijn vraag is, welke plant zal daar kunnen gedijen en gezien de witte hortensia bloemen, wat zou er bij passen? Ook wil ik de muur niet beschadigen en liefst iets hebben dat de stenen niet doorboort?

PS. De rest van de tuin is belegd met Bankirai!

Wie raad weet zal ik eeuwig dankbaar zijn!! LOL
Eveline
vrijdag 9 april 2010 - 15:54
Matabish

Matabish

Hallo Engeldame,

je kan ook eens rondkijken op onze eigen tuinadvies 'plantengids' die je in het lijstje hier onderaan vindt.

http://www.tuinadvies.be/plantengids.php

Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 9 april 2010 - 17:12
engeldame

Engeldame

Hartelijk dank iedereen. Ik ben nieuw hier dus nog niet zelf op zoektocht geweest!! Hoe dom! Er is hier inderdaad vanalles te vinden!!
Nog een prettige dag!

maandag 12 april 2010 - 10:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).