Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik kreeg deze week in de winkel een gratis zakje bloemenzaad, genaamd "California Wonder".
Er staat geen Latijnse naam bij of zo, enkel een prentje (gele bloemen blijkbaar), en wat uitleg:
"De meerbloemige reus van Californie. Uitermate geschikt als snijbloem en vormt door zijn snelle en weelderige groei een mooi scherm daar waar vaste beplanting nog niet volwassen is."
Verder niks...
Nu, als ik California Wonder opzoek op Google, dan krijg ik enkel paprika's of pepers te zien... Wat het uiteraard niet is hee..
De bloemen lijken op die van Topinanboer,aardpeer ?
Maar ik weet niet of je die kan zaaien
Maar die worden 2 meter hoog,staat er een hoogte op het pakje
Ofwel moet het familie van de zonnebloem zijn
Misschien hebben andere forummers een ander idee
nee, helaas geen hoogte vermeld...
maar ik denk niet dat het een zonnebloem is, aangezien ze 'snijbloem' vermeldden...
een zonnebloem is een beetje groot om in een vaas te stoppen, toch?
De kleinere soorten van zonnebloem geen probleem hoor om ze in een vaas te steken
Alsook de bloemen die uit de oksels groeien
Misshien ook eens een foto posten van de zaden zelf met iets ernaast om de grootte in te schatten
Kwaliteit is niet zo schitterend, maar 't is een 1-cent euro stukje dat ernaast ligt - Zaden lijken dus maar 3 mm groot en langwerpig... [afbeelding verwijderd niet-https]
Lijkt wel op een soort kleine zonnebloemen of die hoge gele, die op margrieten lijken.
Als het die laatste zijn moet je wel een beetje oppassen waar je ze gaat zaaien.
Het zouden wel eens erge woekeraars kunnen zijn, maar wel héél mooi!