Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb lathyrus plantjes van ongeveer een cm of 15 a 20. Heb de top er al uitgehaald om nieuwe scheuten te stimuleren. Toch vind ik ze inmiddels erg lang worden. Zou ze graag naar buiten doen en in de volle grond planten.
Nee, niet doen. Je kunt hiermee beter wachten tot half mei. Zet de plantjes nu op een koele plek bv de garage.
Gaat het om Lathyrus odoratus of een andere Lathyrus?
Ik heb er erg veel. Denk dat ik een deel naar buiten doe en een deel nog even laat staan. Ik kan dan het verschil ook mooi zien. Weet ik in ieder geval volgend jaar wat mij t best bevalt.
Mijn lathyrus en Ipomoea staan ook al zo hoog.
Ik heb er nu stokjes van 50cm bij gezet gaan ze mooi omheen, ik heb ze ook getopt en sommige komen ook daar al weer bovenuit. Die ga ik straks ook weer toppen (worden ze ook stevig van). Ik heb wel in verschillende fasen gezaaid.
Hierbij een paar foto's
De plantjes die vooraan staan zijn lage voor de hanging baskets, die moet ik nog even in een groter potjes zetten.
Ik zet ze nog maar niet buiten, vind het nog te koud en te veel wind.
In engeland is het klimaat toch anders dan hier daar kunnen de planten veel sneller naar buiten.
Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen verder.
He Sarah,
Leuk die foto's ! Die van mij zijn nog niet zo ver hoor. Na het toppen blijft er eerst een zielig (bijna kaal) stengeltje over. Jij hebt er inmiddels weer meer blad aan zie ik.
Ik hoop dat het morgen goed weer is hier .... dan ga ik es een aantal buiten poten. Maar nog niet teveel. Zou het jammer vinden als t mis gaat. Is mijn eerste keer dat ik lathyrus heb gezaaid. Dus ben wel benieuwd.
Mooi resultaat!
Wanneer zaai jij Ipomoea? en wanneer zet je ze dan buiten? Ik moet ze nog zaaien. Het schijnt dat Ipomoea niet graag verpot wordt. Is dat zo?
Heb nog maar onlangs hierover een vraag gesteld op het forum.
Als je ze topt, stoppen ze dan niet met groeien? Ik heb verleden jaar in het zuiden zaadjes van Ipomoea verzameld maar ik heb er nog geen ervaring mee!
Ik heb ze de 1e week van maart gezaaid en dan gaan ze waarschijnlijk begin mei naar buiten. Dat licht helemaal aan het weer. Ik zet ze vanaf dat kleine potje in de volle grond en ze doen het dan prima. En ze groeien er lustig op los hoor na het toppen.