Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Tuinvrienden,
Ik heb onlangs een aantal mooie grote zonnebloemen in mijn tuin gehad en wil graag uit deze bloemen zaad winnen.
Dit heb ik gedaan.
1. Ik heb de grote bloem van de steel geknipt
2. Van de hele knop de bovenste laag afgehaald.
Nu heb ik alleen een grote bloem over met (wat ik denk) een gigantische hoeveelheid zaadjes...
Ik zal de bloem uiteraard moeten laten drogen maar klopt het dat de hele bloem helemaal vol zit met zaadjes (1000-den??)?
Ik had graag een uitleg gehad hoe een collega tuinvriend zoiets aanpakt zodat ik volgend jaar een paar mooie zonnebloemen uit eigen kweek kan laten groeien of een link naar een site waar staat hoe dit moet...
Ik snij de zonnebloem af, en hang ze ondersteboven in een broodzak,
te drogen onder de carr-port.
Bij mij vallen de zaadjes er van eigen uit.
Dan bewaar ik ze droog en koel in een oude enveloppe of ruil ze tegen andere
zaadjes van planten of zonnebloemen.
weeral bijgeleerd zie adrienne,
ik had mij al afgevraagd waar jullie die papieren zakken haalden
natuurlijk..............
mijn broodzakken gaan nu ook niet meer in de vuilbak hoor!
Een wel gemeende raad, ik had nog nooit muizen in huis gehad, todat ik een zonnebloem te drogen had gelegd, die zaden konden ze niet weerstaan!!!!
Goed inpakken dus..........