Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Drie jaar geleden heb ik 6 erg mooie pioenplanten gekocht. Vorige zomer hebben ze helemaal niks gebloeid, en maar dit jaar had ik er in de lente enkele pooie bloemen in. Maar, die planten hun bijdrage aan de border is toch zo kort. Eens alles goed bezig is, zijn zij al uitgebloeid en blijft alleen het loof over. Nu dacht ik: ik zet die bloemen in een pot, dan kunnen ze achteraan in de border als hun taak er op zit.
Weet iemand of de pioenen het goed doen in een pot (waarom zouden ze niet?) en wanneer en hoe zet ik ze er dan in?
Alvast bedankt
Zowel boompioenen als vaste plantpioenen(soorten zoals obovata, peregrina, mascula etc).
Als het goed winterharde soorten zijn dan is nu planten geen probleem maar ik zou zelf nu geen P. rockii planten.
De soorten die ik gekocht heb zijn:Paeonia lactiflora.'Duchesse de Nemours' Paeonia lactiflora. 'Sarah Bernhardt' . Pràchtige bloemen, vond ik toch. Ik wil ze echt niet kwijt, maar in een pot zouden ze heel wat handiger zijn. Ik heb trouwens heel wat planten in potten (agapanthus, oleander, lavatera, hosta's,.) die de lege plekken in de border opvullen, en, die er voor zorgen dat mijn borders er altijd weer anders uitzien. Zo kan ik ook, naargelang de grootte van de plant, kiezen waar ik hem neerzet.
Zijn mijn pioenen moeilijke of uitzonderlijke soorten, neen toch?
Dit zijn gewoon standaard pioenen maar wel erge mooie. Als je ze een goed grondmengsel geeft en op tijd voeding dan zijn ze in een pot te houden.
Ik heb de P. lactiflora(als soort) uit China gehad en heeft het prima in de pot gedaan. Werd te groot en later in de tuin uitgeplant en doet het nog steeds goed.