menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioen en vijgenproblemen

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

wie weet raad? mijn pioenen zijn allemaal nieuwe planten van dit seizoen en ze zijn allemaal één voor één verdord, ik heb het dan opgezocht en het zou om een soort van verwelkingsziekte moeten gaan, de remedie die daarvoor opgegeven werd kon ik in geen enkele winkel vinden dus nu zijn ze allemaal helemaal verdord en slap, de vraag is nu: zijn ze dood of komen die volgend jaar terug op?
de vijgenboom heeft het heel het seizoen goed gedaan, ik heb zelfs al vijgen gegeten en er staat nu voor een tweede keer een deel vijgen op maar nu beginnen een deel van de bladeren geel te worden en af te vallen, de vraag is hier: is dat ook een ziekte of hebben ze toch niet genoeg water gekregen, ze krijgen normaal elke dag water als het droog is en tot nu toe ging dat prima, ze staan in een heel grote pot en het is ook een eerstejaarsplant, dus wie weet raad?
zaterdag 22 augustus 2009 - 17:47
Toineke

Toineke

Ik heb al enkele jaren pioenen, ze hebben afgelopen lente voor de eerste keer prachtig gebloeid. Dat ze nu verdorren lijkt me heel normaal, want bij mijn weten zijn ze dat de vorige jaren ook rond einde augustus beginnen te doen.
Ik heb sinds dit voorjaar ook een vijgenstruik ('brown turkey'), ook bij mij beginnen de bladeren geel te worden. Of dit normaal is, weet ik niet, ik heb er nog geen ervaring mee. Ik ben benieuwd of andere liefhebbers dit kunnen bevestigen.
zaterdag 22 augustus 2009 - 18:27
aroider

Aroider

heb een botanische pioen staan die nu ook verdord en dit is normaal en wat die vijg betreft , had er ene in pot en het ging ook de slechte kant op .
ik heb hem in de grond geplaatst (half-schaduw) in nu moet ik hem intomen en hij staat nog altijd groen.
vg aroider.
zondag 23 augustus 2009 - 11:28
marero

Marero

ahso dan zal ik hem dus ook in de grond moeten steken om zeker te zijn dat hij het redt,dan ga ik dus de eerste dagen veel werk hebben denk ik want de plaats waar hij uiteindelijk moest komen daar liggen nog een berg stenen, zuuuchtt
hoe bescherm jij hem dan in de winter want geheel winterhard zijn die niet zeker? had zoiets toch gelezen denk ik
gr m
zondag 23 augustus 2009 - 13:04
aroider

Aroider

heb hem gewoon in de grond zonder bescherming en zonder problemen.
na deze harde winter is hij terug mooi uitgelopen dus zou ik me niet teveel zorgen maken.
zondag 23 augustus 2009 - 13:24
Fons

Fons

Als uw vijgeplant nog goed groeit is alles nog in orde, het is eigenlijk normaal dat hij de oudste bladeren afstoot deze hebben hun nut bewezen, van groot belang is dat een groeiende plant water maar ook wekelijks plantenvoeding nodig heeft, met de plantenvoeding moet men omstreeks begin september stoppen om de vijgeplant de kans te geven om af te rijpen.
Fons.
zondag 23 augustus 2009 - 21:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).