menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimroos

green

Green

Wij hebben een gele klimroos "Goldstern".

Vorig jaar september hebben we hem erin gezet. In het begin groeide deze als kool, maar nu blijft hij op dezelfde hoogte "hangen" Ook is er maar 1 roos aan gekomen.
Iedere keer als hij een beginnetje maakt om knoppen te maken, dus een spruit maakt waaruit zich een nieuwe knop van een roos ontwikkelt, dan wordt deze spruit direct bruin/zwart. Dan lijkt het precies het stokje van een afgebrand luciferhoutje.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen?

Groetjes,
Wilma
donderdag 23 juli 2009 - 20:18
Esem

Esem

Ik heb het vermoeden dat je geplaag zit met heel veel bladluis.

Kijk even of je insecten vindt op de jonge scheuten.
Zoja zal je er voor moeten zorgen dat de luis verdwijnd.
Eventueel een foto doorsturen van je roos.

Nog even dit, ik zie een mannelijke avatar en de mail is ondertekent door Wilma voor mij is dat vrouwelijk.
Waarschijnlijk een verkeerde avatar genomen,of wil je ons op een dwaalspoor zetten?

Grappige groetjes

Eddy,
maandag 27 juli 2009 - 16:54
green

Green

Hallo Eddy,

Ik zal de roos even heel goed nakijken. Als ik geen bladluis zie dan zal ik er maar even een foto van maken, dan kun je even zien hoe het eruit ziet.

Ik zie dat ik bij mijn profiel het verkeerde rondje heb aangevinkt. Ik zal even gauw van geslacht wisselen Geen dwaalspoor, gewoon een foutje

Groetjes, Wilma
dinsdag 28 juli 2009 - 22:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).