menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia annabelle

Ga naar meest recente reactie

Chantal

Chantal

Graag had ik hortensia annabelle aangeplant. maar ik zie nu op vele plaatsen dat deze uiteenvallen en dit is geen mooi zicht.
Eigenlijk zou ik willen weten of ik hiermee wel goed ga doen met deze aan te planten. Wat is jullie ervaring met deze plant pro of contra. Graag jullie mening a.u.b.
maandag 13 juli 2009 - 12:59
lentemode

Lentemode

Helaba Chantal,

Wat dacht je van Hydrangea "Limelight" ?
dit is een hortensia met een gelijkvormige, doch spitsere en in mijn ogen fijner gevormde bloem die tot diep in oktober bloeit.
Deze variëteit heeft ook minder de neiging om open te vallen ...
Zoek even op !

Groetjes,
Mia
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 13 juli 2009 - 13:57
Ed50

Ed50

Dag Chantal,
Hydrangea arborescens 'Annabelle' is inderdaad een prachtige plant die ook veel toegepast wordt, ook in grote groepen. Zij heeft inderdaad wel het nadeel, door de grote zware bloemen, dat ze bij regenachtig en winderig weer gemakkelijk uiteenvalt. Er wordt soms aangeraden ze in het voorjaar niet te kort in te snoeien, zodat je meer en kleinere bloemen hebt, die ook minder zwaar zijn.
Je kan ook heesters er rond zetten die iets lager blijven en zo de takken van de Annabelle ondersteunen, bv met Weigelia florida 'Purpurea Nana' of met laagblijvende Spiraea's. Ik heb er hier ook eentje staan en die is vorige week ook uiteengevallen. Ik heb er wat stokken en een koord rondgedaan maar dat is natuurlijk geen echt mooi zicht. Hier staat hij ook wel aan de voorkant van de border en heeft hij geen stut van andere planten.
Je kan natuurlijk zoals Mia zegt ook kiezen voor cultivars van Hydrangea paniculata die veel minder rap uiteenvallen omdat de takken veel steviger zijn.

Groetjes,
Eddy
maandag 13 juli 2009 - 18:24
Matabish

Matabish

Ik heb er ook een paar die de neiging vertonen om uiteen te vallen.
Ik plaats er een groene draad rond voor steun. Dat valt niet op en de plant blijft mooi rechtop!
Na een tijdje zie je die draad zelfs niet meer.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Matabish.
maandag 13 juli 2009 - 18:27
JovanDreumel

JovanDreumel

Je kunt hem ook op stam kopen en dan valt dat wel mee.
maandag 13 juli 2009 - 18:48
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Ik weet van kwekers, die ze in bloei willen verkopen, dat het snoeimoment en de snoeihoogte erg belangrijk zijn.

Ook kan mesten met een meststof die weinig stikstof bevat maar veel Kali (toch?) denk ik nog wel veel goed doen.

Zelf vind ik de Limelight niet echt een alternatief, die lijkt meer op de gewone schapekop vind ik.
maandag 13 juli 2009 - 20:34
JovanDreumel

JovanDreumel

Inderdaad weinig of geen stikstof en wel kali. Kali maakt o.a. stevige planten en teveel stikstof slappe.
maandag 13 juli 2009 - 21:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).