Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo,
hier hebben wij de lavendelsoort dwarf blue staan en deze lijkt al uitgebloeid te zijn. Welke soort hebben jullie staan en hoe staat die er bij?
Foto's ook altijd welkom natuurlijk!
Hoi,
Ik heb ook verschillende lavendel staan en de angustifolia die vorig jaar tot eind september bloeide is al uitgebloeid.
Ik snap er niks van
groetjes
hey,
bedankt voor je reactie, ik heb vandaag een dagje vrij en was al aan het twijfelen om de lavendel door een andere soort te vervangen, zal ik dus maar niet doen
Zouden we te weinig voeding gegeven hebben? Of is het te droog geweest? Toch wel raar hé..
groetjes!
zijt ge daar zeker van? afknippen vind ik altijd nogal drastisch hé maar als het helpt ga ik het ook proberen want verleden jaar was het echt maandenlang een bloemenpracht en nu waren ze nog maar net in bloei en t'was alweer afgelopen terwijl de andere soorten mooi voort bloeien
groetjes
Ik heb ook de angustifolia 'Dwarf Blue' staan en hij is inderdaad bijna uitgebloeid. Ik dacht ook dat hij enkele weken vroeger begon te bloeien dan ik gedacht had.
Ik ga da bloemen nog even laten staan tot de stengels beginnen drogen. Dan knip ik enkel de stengels eruit. In februari - maart snoei ik de hele plant kort en op die manier blijft je lavendel compact. =)