menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen passiflora

Ga naar meest recente reactie

stefanie

Stefanie

Hallo,
ik heb in mijn veranda een passiflora staan. Deze is vorig jaar (augustus) als stek geplant. Hij groeide heel goed, net als dit jaar. Maar tot nu toe zijn er nog geen bloemen of knoppen in gekomen.
Ben ik gewoon nog te vroeg en zullen ze nog komen (ik heb al op verschillende plaatsen in andere planten knoppen en bloemen gezien), of heb ik een slechte stek genomen?
Als dat zo is wil ik zo snel mogelijk een nieuwe plant kopen, dat ik er nog zo lang mogelijk plezier aan beleef dit jaar.

Groetjes
zondag 10 mei 2009 - 22:14
miriam

Miriam

denk dat het nog te vroeg is.
zag ik beervelde toch ook nog geen bloeiende passieflora's (allé toch niet gemerkt)

de mijne staat buiten ,en hij begint nu pas te schieten met hier en daar een klein knopje
maandag 11 mei 2009 - 00:07
LauraK

LauraK

Mijn passieflora leek ook dood te zijn, maar is aan de voet toch weer aan het
uitlopen. Het valt me wel op dat de plant veel later uitloopt dan andere jaren, maar
daar zal de kou wel de oorzaak van zijn. Niet wanhopen, want als de plant eenmaal
uitloopt, volgen de bloemen vanzelf, en dan bloeit de passiflora tot ver in de herfst.

Groeten van Laura.
maandag 11 mei 2009 - 10:54
loowie

Loowie

Mijn Passieflora heeft het ook niet gehaald...
Ik had nog een stekje... ook geen bloemen zelf denk dat ik nog ff moet wachten..

gr loowie
maandag 11 mei 2009 - 11:09
an

An

de mijne doet het ook niet meer of ie dood is ?
geen blaadjes niks hoop dat ie het nog gaat doen.
gr an
maandag 11 mei 2009 - 13:03
miriam

Miriam

zijn de takken bruin ,heb je al eens op de barst gekrabd?,
maandag 11 mei 2009 - 13:07
loowie

Loowie

ik help je hopen.... maar je ziet nog geen uit-lopers. Het kan nog...
Maar ik wil je niet ontmoedigen... ik denk dat ie het niet meer doet..
maandag 11 mei 2009 - 13:07
an

An

zal straks eens kijken,
en als ik nog even er op kan vermelt ik heteven want dit is niet mijn computer.
gr an
maandag 11 mei 2009 - 13:14
Fliejoor

Fliejoor

De mijne heeft het ook niet gehaald. Ik heb hem aan de voet kunnen afbreken en hij was helemaal kapot.
Zou het kunnen dat hij toch nog via de wortels uitloopt?
maandag 11 mei 2009 - 13:48
schuurmans

Schuurmans

Ook in het Nederlandse Brabant heeft het stevig gevroren, mijn Passiflora niet afgedekt, want die ging al jaaaaren mee. er is nog niets levends te vinden. terwijl de dahlia's alweer te voorschijn komen in dezelfde tuin.

grt
henk
maandag 11 mei 2009 - 22:26
gerda75

Gerda75

Ik heb ook een passieflora, die ging zelfs woekeren de afgelopen jaren. Er kwam altijd enorm veel blad, maar nauwelijks bloemen. Na deze winter zie ik ook nog niets uitlopen. Hij stond naast de gele klimroos, dus waarschijnlijk heeft ook de passieflora te veel rozenmest gehad.
Ik heb altijd begrepen, dat je passieflora niet moet mesten.

Is er trouwens verschil in bloeiperiode bij verschillende soorten? Want ik zou wel graag een nieuwe willen, maar niet eentje die pas ergens in september gaat bloeien.
dinsdag 12 mei 2009 - 22:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).