Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wil een paar azalea's vervangen door container-azaleas. Heb altijd hetzelfde probleem met containerplanten : moet je de wortelkluit gewoon in het plantgat stoppen of moet je de wortels losmaken? graag spoedig antwoord want ben halverwege gestopt
Trix
Wanneer de planten al een hele tijd in de containers zitten is het zeker nuttig en nodig om de wortels voorzichtig wat los te maken. Het gebeurt anders nogal eens dat ze geen contact maken met de omringende grond en na een tijdje afsterven door armoede. Zijn de wortels nog niet volledig rondgedraaid in de pot dan hoeft het niet echt want dan vinden de wortels zelf wel hun weg. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Als ik iets mag aanraden doe in het plantgat onder en rond de nieuwe plant veel turf,ik had enkele jaren geleden er ook geplant zonder turf, wist het niet en nu doe ik er genoeg turf bij en ze groeien en bloeien een lust voor het oog
groetjes Richard