Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Is het aan te raden om aan het eind van de bloeiperiode (april/mei) de bloemen af te snijden . Dit zou de bloei voor het volgende jaar bevorderen . ???
Thuja,
in mijn tuin blijven de bloemen er aan zitten, de zaaddozen zijn tenslotte ook decoratief. alleen als er zwarte bladeren aan de plant komen worden die eraf gehaald.
Ja wat henk zegt is juist, na de bloemen krijg je de zaaddozen die ook de moeite zijn, laat die gewoon want die zijn zeker de moeite. En de volgende bloei zal zeker niet minder zijn.
Groeten
Piet
Ik laat de bloemen er altijd inzitten. Ieder jaar toch weer volop bloemen. Op dit moment lijkt het net of er zich nog nieuwe knoppen vormen wel een stuk kleiner.
De zaailingen rond de plant vallen dit jaar mee. Meestal pot ik ze op en verkoop ze op de jaarlijkse tuinmarkt van onze tuinclub of geef ze weg aan andere tuinliefhebbers.
zaailingen rond de moederplant putten de grond behoorlijk uit vandaar laat ik de bloemen staan tot net voor de zaaddozen opengaan.
het zaad kan dan op een geschikte plaats gezaaid worden.
groeten aroider
Als die Helleborus in een voldoende grote pot staat hoef je buiten regelmatig water te geven en af en toe eens een beetje te bemesten niks te doen volgens mij.